Seiko 5 Sports 50th anniversary waar verkrijgbaar?

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb een brandende vraag.
Ben echt helemaal weg van een serie horloges, na veel zoek, en bel werk met mijn plaatselijke juwelier ben ik erachter gekomen dat de serie: Seiko 5 Sport 50th anniversary niet leverbaar is in Nederland… athans volgends mijn juwelier en eigen zoekwerk.

Ik ben de horloge uit de serie waar ik helemaal weg van ben wel tegengekomen op de volgende site:

Ik wil dus graag het volgende weten:

Is de jomashop betrouwbaar, en zijn het nou wel of geen kopieen van het orgineel?
En zijn er nog andere winkels/mogelijkheden om aan dit type horloge te komen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt,

Kwaki

Hier heb ik ze gezien en soms zelfs voordeliger dan ze hier 2de hands gaan. check wel ff of de leverancier oke is. Zelf vermoed ik van wel omdat ze ook paypal accepteren.
http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-5-sport-24-jewels-automatic-srp409j1-srp409j-srp409-4162.html

Bij deze aanbieder heb ik de mijne de srp 409j1 besteld en geleverd gekregen binnen
Vier dagen.
Moest alleen bij aflevering aan de deur nog de btw betalen.

Voor de aziatische markt heeft Seiko dit model in vijf verschillende kleuren uitgebracht,
En voor de japanse markt in drie gelimiteerde kleuren.

@kees31

Heb een aantal vragen voor je, jij had blijkbaar ervaring bij de jomashop?

Dus de jomashop levert geen namaak maar gewoon nieuwe orginele seiko’s?
En het betalen van het horloge zelf + shipping moet betaald worden met een mastercard? En de btw betaal je aan de koerier zegmaar?

Wil dit graag weten want ik wil absoluut geen kopie:)

Alvast bedankt!

Ook ik kan Creationwatches.com van harte aanbevelen: eerlijke horloges voor een (vaak) uiterst scherpe prijs. Er komt wel 21% invoerbtw bij en ongeveer € 10 aan inklaringskosten (beide aan de pakketbezorger te betalen).

Dus met eerlijke horloges bedoel je:

Nieuw en orgineel(geen kopie dus)?

Helemaal mee eens,nieuwer krijg je ze niet.

kwaki Schreef:

Dus met eerlijke horloges bedoel je:

Nieuw en orgineel(geen kopie dus)?

Of het moet zijn dat jij onder eerlijk verstaat “gebruikte fake” :slight_smile:
Ik bedoel idd nieuw en origineel Kwaki

Heb ook ervaring bij Jomashop, is gewoon netjes en betrouwbaar, die verkopen geen namaak. Je kunt zelfs betalen met normale bankoverschrijving.
Houd inderdaad wel rekening met extra kosten aan de deur.

Zo te horen is creationwatches een goede winkel, scheelt trouwens een paar tientjes tegenover de jomashop. Als de horloges orgineel/nieuw zijn dan is de keuze snel gemaakt toch?:slight_smile:

Ook is de verzending bij creationwatches gratis, dus het enige wat ik extra zou moeten betalen is de btw aan de koerier?
En douane kosten die zijn niet van toepassing? Want douane kosten krijg je alleen als ze m’n pakket eruit halen, dus kwestie van geluk?

Via creationwatches betaal je altijd invoerbtw, dat handelt (meestal) DHL Express af. Over horloges betaal je verder geen invoerrechten. Wèl betaal je nog een bedrag van ongeveer € 10 voor de bemoeienis van DHL (inklarinhgskosten).

Dat staat op de rekening samengeteld met de invoerbtw, dat klopt formeel niet helemaal.

Wat ik trouwens zie is dat de datum weergave bestaat uit japanse tekens?
http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-5-sports-automatic-24-jewels-srp411j1-srp411j-srp411-4163.html
Wordt die dan met de japanse datum weergave geleverd?

kwaki Schreef:

Wat ik trouwens zie is dat de datum weergave
bestaat uit japanse tekens?
http://www.creationwatches.com/products/seiko-auto
matic-sports-89/seiko-5-sports-automatic-24-jewels
-srp411j1-srp411j-srp411-4163.html
Wordt die dan met de japanse datum weergave
geleverd?

Die dagaanduiding is dubbel: eerst maandag in het Japans, dan in het Engels, enz. Zet je hem bij instellen op Engels, dan houdt hij dat de dagen erna ook weer aan.

In het Nederlands zijn ze niet verkrijgbaar…

Die datum/taal weergave kan je dus zelf aanpassen?:slight_smile:

kwaki Schreef:

Die datum/taal weergave kan je dus zelf
aanpassen?:slight_smile:

Ja, zelfs de tijd… wat een techniek, niet?
::o

1 like

hoe Japans is dit?

Ja misschien beetje dommen vragen, maar als ik iets koop en zeker uit het buitenland wil ik het zeker weten;)

Zullen nog wel wat vragen komen hoor;)

Iedergeval tot nu toe top mensen op het forum, snel beantwoord!
Blij dat ik een account heb aangemaakt want ik was bijna van plan om het horloge toch maar niet uit het buitenland te bestellen, maar met deze professionels en positieve reacties wil ik alleen maar snel bestellen;)

Zijn die klokjes in jouw bezit?

Klokjes?
heb bovenstaande en nog een paar andere, oa van Seiko.:smiley:

Mooi! heb je die Seiko Sport 5 (groene) ook bij creationwatches gekocht?