Seiko 5 Sports Automaat

Ik vind hem toch wel gaaf zeker met zo’n bandje, wat vinden jullie van deze Seiko?

image

2 likes

Leuk ontwerp maar bij andere Seiko’s of andere merken krijg je veel meer value for money dan bij deze modellen.

3 likes

welke andere Seiko’s? Vind deze toch wel gaaf :ok_hand:t2:Bedankt voor je reactie by the way :+1:

Voor de helft van het geld bestel je op eglobal een Seiko 5 sports model met grotendeels dezelfde specs (op hacking en handwinding na). Of voor ongeveer hetzelfde geld koop je een Turtle of Mini turtle wat volwaardige duikers zijn ipv een sports duiker.

2 likes

Een paar weken terug dit model gepast. Best een leuk ding maar zou 'm voor het geld niet kopen. Dat dit model vaak niet goed uitgelijnd is zal hierin ook een rol spelen.

Plaatjes :slight_smile::point_down:

1 like

Kijk dat is ook goede info thanks

1 like

Ik vind het een mooi horloge zeker met deze band.

Die past er goed bij.

1 like

Ik heb ze uitgebreid bekeken bij de lokale juwelier. Het werd één van de weinige keren dat ik met een “Meh”-gevoel bij Seiko’s wegliep.

  • Ze lijken op een duiker maar zijn het niet (de oude Sports modellen waren minstens 100m)
  • De prijs ( 300 euro plus) staat niet in relatie tot het gebodene

Wat anderen ook al zeggen: voor dat bedrag kun je betere horloges kopen, maar ieder z’n meug.

1 like

Ik heb erg veel moeite met de modellen van Seiko die tot de duikers behoren. In tegenstelling tot veel andere liefhebbers hier.

Deels is dat gebaseerd op smaak maar ik lees in de reacties dat dit geen duiker is en dus geen hoge WR rating heeft… Ik vind dat als een testarossa met eco-boost motor. Just the looks…

Verder stoor ik mij bij dit soort horloges, duiker of duiker look-a-like aan de dag/datum.

Ik zie een duiker het liefste zonder datum en anders hooguit datum maar geen dagaanduiding.

En ik vind hem te duur maar als jij hem lust en lekker vind zou ik het gewoon doen.

1 like

Het model is ook mooi.
Op de eerste foto staat de dag al scheef, de m staat lager dan de n, is wel raar.

1 like

De prijs van een mini Turtle is list €430,- als ik mij niet bergis. Toch best een verschil.

1 like

Waren/zijn over het algemeen wel met vrij veel korting online te vinden.

1 like

Op het eerste gezicht ziet het horloge er wel leuk uit, ben alleen bang dat bij langer bekijken de lol er snel af is, en ze zijn voor een 5je redelijk aan de prijs.
W.

1 like

Ja maar dan zal het een kwestie van tijd zijn, dat al die Seiko 5 modellen ook met kortingen te vinden zijn.

Even off-topic; Is de mini Turtle discontinued?? (Lijkt van de Seiko site verdwenen)

1 like

Ik vind het een schande. Het is spugen op de geschiedenis van Seiko duikers in het algemeen en de SKX in het bijzonder.

Als die suits foto van Seiko is zijn ze helemaal van het padje af, want ik heb geen woorden voor de faux hipster achtige vulgariteit van een duiker op mesh bij een pak, al helemaal wanneer het een nepduikertje is, een slap aftreksel.

Kortom: volkomen kut. It brings dishonour to Seiko as a whole.

Ik heb de mijne voor 240 gescoord, nieuw op rubber.

1 like

Ik wist t…!!! Jij bent Ralph

Het horloge heeft helemaal niks met de skx te maken