Seiko 5 Srpd65 mod (5kx)

Hoi,

ik heb een poosje geleden een Seiko 5 Srpd65 gekocht van @Super . Heerlijk vlotte verkoop. Maar… ik heb geen echte klik met het horloge.
-> Ofwel verkoop ik het (heb het op de Belgische versie van marktplaats gezet).
-> Ofwel ga ik er lekker mee modden zodat ik er wel een klik mee heb. (maar ik ben nieuw en heb hulp/tips nodig)

Waaraan denk ik :

• een bezel
    het lijkt nu zo een goedkoop alu papiertje dat op de bezel plakt?)

• een (AR) sapphire
    ik heb een snzg met saffier (domed? hoe zie ik dat?) zo gekocht, en ik vind het wel wat hebben - geeft ineens meer luxe uitstraling.
    maar ga ik voor (doule) domed? of hoe en wat?

de vraag is: waar ga ik tofe zaakjes vinden? en passen alle skx007 skx0013 of skx009 dingen erop?

3 likes

013 niet…

007/ 009 denk alles…

10watches
Dlww
Dr seikostain
Yobokies

Etc… succes!

3 likes

Zou dit een goed idee zijn?

Safier

Bezel (laatste foto wens ik)

Moet ik dan nog een andere bezel kopen? De link hierboven is enkel een insert? :confused:

Dat wordt een hoop geld voor een horloge wat ik nu niet zo geweldig vind … en wil modden (om leuk te vinden)

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ‘m ook net binnen, en vind vooral de insert wat eenvoudig. Zat ook al te denken aan iets van een ceramic insert, om ‘m een niveautje hoger te krijgen. En misschien is dat al genoeg, ik zou daar zelf in ieder geval mee beginnen (je hebt idd alleen de insert nodig), en niet meteen ook saffier doen, zeker als je over de kosten daarvan twijfelt.

Edit, ik had nog een SKX coin edge liggen, zie hier op de 55:

3 likes

Bedankt. Blij dat iemand me snapt :slight_smile:
Voelt de 5 nu al beter aan?

1 like

Ik vind de combi met ‘n jubilee best geslaagd zo.
Ter inspiratie nog een andere mogelijke insert:

1 like

rechts is toch gewoon met de originele insert/bezel?

De Samurai heeft een ceramic stealth insert van DLW.

PS ik ga deze insert proberen, gewoon van Rob: https://www.monsterwatches.nl/product/my-lumed-inserts/

Ik heb net een koper gevonden op zoekertjessite. Als ik m’n geld heb ben ik gelukkig en koop ik een andere watch waar ik misschien wel out of the box blij van ben. (Of bouw ik m’n eigen seiko/skx/mod).

1 like

Ha. Ik ga toch een bezel kopen denk ik hoor. Was een oplichter :roll_eyes:

Zo … bestelling gedaan.
Nu hopen dat het er IRL ook zo leuk uitziet.

2 likes

Is binnen. Rob geeft op de website al aan dat vanwege gebruik van C3 de cijfers iets groen zijn. Ik denk zo IRL dat ‘t ‘m voor mij daarom toch niet gaat worden: iets te veel verschil met het wit op de wijzer.

Dus inserts gebruikt die ik nog had liggen, plus wel een nieuwe bezel van Rob:

En nee, dit is geen PO-poging, maar een knipoog naar deze SQ Sports 100… :wink:

3 likes

Tof hoor.

1 like

Ziet er goed uit.

1 like

Heb reeds diverse zaken binnen. Bezel, insert, crystal, glaspers… maar nog geen caseback opener.

Moet de bezel er af om de crystal te vervangen?

Heb de originele bezel eraf gehaald en de nieuwe matte pvd bezel erop gezet.
Ik wacht op de case-opener (om het movement eruit te halen) om de crystal te vervangen.
Maar weet dus niet of ik de insert al op de bezel kan lijmen.

Ja.

Dit zou ik als allerlaatste doen. Zo weet je zeker dat je uitlijning 100% krijgt. Als je hem nu lijmt en tijdens het terugmonteren blijkt dat je uurwerk of je chapterring een tikje scheef zit dan kun je niks meer herstellen.

Bedankt
Op youtube zag ik filmpje waarin het niet gebeurd (skx007). Maar visueel leek het niet erdoor te passen bij mijn srpd. Vandaar mijn vertwijfeling.

Jammerlijk is dat die pvd wat beschadigd geraakt door het metalen mesje van de bezel eraf te klikken.