Seiko 5 SRPH19K1 (Huh, Pogue?)

New in: Limited edition Seiko 5 SRPH19K1.

Tussen oktober 2020 en januari 2021 was er de mogelijkheid (via Seiko.com) om je eigen Seiko te maken (Custom Watch Beatmaker Contest). Dit ging via een voting, dus het design met de meeste votes zou uiteindelijk geproduceerd worden.

Dit design heeft gewonnen. Look-a-like van de Pogue, kenbare kleuren met de beroemde “Pepsi” bezel. Het horloge is niet anders dan de SRPD reeks (“new SKX”) los van de kleur. Van de ruim 16 miljoen stemmen heeft dit design gewonnen met ruim 8,5mil stemmen.

Een leuk hebbeding, waar er maar 2021 van zijn gemaakt! De Sunburst is ook echt top.

Tot slot een vraagje aan de liefhebbers: Ik zit te twijfelen om een Jubilee van Strapcode aan te schaffen. Maar met invoerkosten e.d. vind ik het eigenlijk iets te veel van het goede voor enkel een stalen band. Is er een goed alternatief? Het liefst wel een two-tone Jubilee met solide endlinks en dergelijke sluiting. Mij een berichtje sturen mag natuurlijk ook.

Thanks voor het lezen, cheers! :call_me_hand:t2:

17 likes

De kleur van de wijzerplaat is wel net wat anders dan bij de Pogue, de pogue is geleger en deze meer echt goud. Maar het is close enough :innocent: Veel plezier er van.

1 like

Mooi horloge, dank voor het delen! Ik kende hem niet.
Ik was al blij met mijn gewone SRPD Pepsi, maar cool dat ze dit hebben gemaakt!

Veel plezier ermee!

1 like

Ik heb deze band op een skx, wellicht past die ook goed op een 5kx:

Hij kost hier nu bijna €85,-.

Hier heeft men dezelfde foto’s, maar de prijs is ongeveer €55. Alleen komen er verzendkosten bij, en als je pech hebt invoerkosten.

Op de foto’s zie je dat je middenkraal staal is, maar hij wordt geleverd zoals op mijn skx.

Solid endlinks en geschoefde links. Ik ben er tevreden over.
Heb ook de Strapcode versie gehad, en die was 2x zo duur.

1 like

Leuk ding. Weinig pogue verder eigenlijk

1 like