Seiko 5 stopt met de webshop!

robbie409 Schreef:

Ik heb meer dan eens contact gezocht met Seiko NL.
Ik koop namelijk liever bij hun in dan in het
verre Oosten. Helaas MOGEN ze mijn modellen niet
leveren.
Ik zou nog kunnen proberen dat ik de garantie
ervan overneem (verzorg ik toch al)

Ha Rob,
Tja soms snap je niets van een dealer beleid.
Waarom zou Seiko voor de Nederlandse markt geen tot weinig automaten toelaten.
Heb jij enig idee?
Grt Frank

Hoi Ecodrive,

Dat nadeel heb je ook met auto’s, Dat scheelt ook z’n 34% op de nieuwwaarde.
BTW, BPM etc. Maar ik kan ook niet alle verschillen verklaren en denk inderdaad net als jij wel eens van Huh??? hoe kan dat nou. Maar meestal is er wel een verklaring voor.

Grt Frank

Zo zie je ook heel vaak dat een officieel webshop ibuiten Europa geen Seiko’s mag leveren aan Europa.
Dan snij je jezelf als merk toch ook in de vingers.
En zoals meerdere mensen al aangeven, zolang het prijsverschil zo belachelijk hoog blijft, blijf ik in het buitenland of via “grijze” winkels kopen.
Die btw en andere extra kosten hier in Nederland zijn gewoon belachelijk hoog.

Hoi Freak in het geval van Duitsland is die er ook wel maar dan gaan we het hebben over politiek enzv en daar begin ik NIET aan :wink:

De gevolgen van het dicht schroeven zoals bij bijvoorbeeld Zippo heeft nogal eens nadelige gevolgen voor de fabrikant daarom wordt het dus wel oogluikend toe gestaan zolang het niet uit de klauw loopt ook al zullen ze dat niet toegeven. (voorbeelden genoeg)

Feit is dat het er niet leuker op wordt voor de verzamelaar van de betaalbare klokken !

freak Schreef:

Hoi Ecodrive,

Dat nadeel heb je ook met auto’s, Dat scheelt ook
z’n 34% op de nieuwwaarde.
BTW, BPM etc. Maar ik kan ook niet alle
verschillen verklaren en denk inderdaad net als
jij wel eens van Huh??? hoe kan dat nou. Maar
meestal is er wel een verklaring voor.

Grt Frank

Ha Ecodrive,

Ik ben ook van mening dat ze niet alles moeten verbieden. Zoals je al aangeeft blijven er dan geen mogelijkheden meer over om eens wat anders te kunnen doen of kopen. Naar mijn gevoel is het ook pas de afgelopen 4 a 5 jaar steeds erger geworden. Gaat Gerrit trouwens wat anders bij doen?

Grt Frank

ecodrive Schreef:

Hoi Freak in het geval van Duitsland is die er ook
wel maar dan gaan we het hebben over politiek enzv
en daar begin ik NIET aan :wink:

De gevolgen van het dicht schroeven zoals bij
bijvoorbeeld Zippo heeft nogal eens nadelige
gevolgen voor de fabrikant daarom wordt het dus
wel oogluikend toe gestaan zolang het niet uit de
klauw loopt ook al zullen ze dat niet toegeven.
(voorbeelden genoeg)

Feit is dat het er niet leuker op wordt voor de
verzamelaar van de betaalbare klokken !

freak Schreef:

Hoi Ecodrive,

Dat nadeel heb je ook met auto’s, Dat scheelt
ook
z’n 34% op de nieuwwaarde.
BTW, BPM etc. Maar ik kan ook niet alle
verschillen verklaren en denk inderdaad net als
jij wel eens van Huh??? hoe kan dat nou. Maar
meestal is er wel een verklaring voor.

Grt Frank

Hoi Freak

Klopt helemaal mee eens, maar hoe meer er verboden wordt des te meer
mensen gaan zoeken naar mazen in het net (er staat net en dat bedoel ik dus ook)
er komen dus wel weer alternatieven.

Zover ik begreep gaat Gerrit verder met Orient en Citizen vind het jammer is namelijk echt wel een geschikte kerel.

Zeker dat voorbeeld van die Zippo vind ik treffend! Ik heb enkele weken toevallig zelf een zippo gekocht die hier ik dacht 46,50 kostte. Toen ging ik vervolgens op amazon.com kijken dan daar bleek hij voor 12 dollar op te staan! Met de toenmalige koers ongeveer 9 euro! Ik kon hem daar echter niet bestellen want ze gaven een melding dat ze hem niet mochten verzenden vanwege brandgevaar, grote onzin natuurlijk want nieuwe zippo’s worden leeg geleverd.

Ik probeer dus te zeggen dat er ergens belachelijk veel blijft hangen!

Bedankt,

Ik vind het erg aangenaam dat er nog mensen zijn die de politiek van Zippo schandalig vinden.

In de winkel betaal je 22 euro voor de ‘standaard’, in Amerika 13 dollar …
Het is en blijft een stukje ijzer … maar wel mooi gebouwd.

Hoewel Dupont en Ronson superieur zijn, vind ik Zippo toch top voor dagelijks gebruik.

Alleen de steentjes en benzine …

Seiko wil gewoon een ander publiek aankaarten in Europa.
Eigenlijk zitten ze op te veel ‘markten’, en eigenlijk komt dat nadelig uit…

Er zullen er ongetwijfeld meer volgen Robbie!!!.
Gerrit is niet de eerste in Nederland er waren er al die hem voorgingen.
South-Devon-Watch-Sale in Engeland. Paradiseshop in Duitsland, Germeraad in Heerenveen.Enkele in Spanje.
Ze krijgen (kregen) allemaal een schrijven van Baker & McKenzie.
Indien je over de A10 rijdt bij Amsterdam kom je de naam in koeie-letters tegen

Jammer dat dit zo gaat. Het viel mij ook al op dat er steeds meer verkopers mee stoppen. Wat is die andere doelgroep in Nederland dan? Seiko heeft toch al een enorme diversiteit aan horloges? Voor elk at wils?

kan toch niet zo zijn dat hij met een huis vol horloges blijft zitten!
er zal wel een kanaaltje zijn waar hij ze nog kan slijten.

Jammer, maar gelukkig hebben Citizen en Oriënt ook zeker mooie modellen.
Zat te denken aan een Seiko 5 voor mijn verjaardag (duurt nog lang), hopen dat er tegen die tijd nog iemand ze verkoopt :stuck_out_tongue:

Dat is jammer zeg. Ik zal m’n witte Samurai koesteren Gerrit!

De meeste modellen die verkocht worden zie ik niet bij de juwelier in de vitrines staan. Ik vind het erg jammer dat zo een bron verloren gaat.

oscar Schreef:

kan toch niet zo zijn dat hij met een huis vol
horloges blijft zitten!
er zal wel een kanaaltje zijn waar hij ze nog kan
slijten.

Kan hij die niet via Marktplaats als particulier ofzo aanbieden? Seiko kan daar toch weinig van zeggen?
Doet ie ze allemaal 1x om de pols, zijn ze allemaal 2de hands :wink:

oscar Schreef:

kan toch niet zo zijn dat hij met een huis vol
horloges blijft zitten!
er zal wel een kanaaltje zijn waar hij ze nog kan
slijten.

Kan hij die niet via Marktplaats als particulier ofzo aanbieden? Seiko kan daar toch weinig van zeggen?
Doet ie ze allemaal 1x om de pols, zijn ze allemaal 2de hands

bedoel ik creatief moet er wel iets mogelijk zijn.
of de brief moet van een calliber zijn dat je even van de wereld bent.
op deze manier worden alle horloge verkopers die seiko verkopen gevaarlijk ben ik bang voor.

Ik heb hem maar even een mailtje gestuurd, of hij een model nog kan leveren. Iemand moet hem een beetje van zijn voorraad af helpen tenslotte :slight_smile:

er staat niet bij dat hij ze in de aanbieding gooit en om eerlijk te zijn hoop ik dat hij ze nog kwijt kan voordat hij gaat sluiten.

Hij heeft mij in ieder geval al terug gemailt, en ik heb dan ook maar meteen betaald:) Ik zou zeggen, bestel snel, nu het nog kan! :smiley:

(tu)

Beste allemaal,
Voor wie geinteresseerd is over een verhaal betreffende paralel import verwijs ik jullie naar onderstaande site. Let wel het is een hele kluif om te lezen maar toch wel interessant.
http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=41;action=display;threadid=14899
Doe er je voordeel mee.
het gaat over import vanuit Amerika maar dit kan natuurlijk ieder land zijn buiten de EU.
Groet,
Jan