robbie409 Schreef:
Dat klopt.
De marge op een monster ligt voor Gerrit en mij
onder de 10 euro!
misschien vinden ze dat je de markt verpest met zo’n lage marges…
Dat klopt.
De marge op een monster ligt voor Gerrit en mij
onder de 10 euro!
misschien vinden ze dat je de markt verpest met zo’n lage marges…
De maandelijkse lasten zoals een juwelier heeft zal uiteraard een gigantisch stuk lager liggen geen huur/personeel/ondernemersloon etc.Dus dan is het normaal dat ze een stuk lager liggen.wel biedt dit aan een hoop mensen de kans om ook eens een bloedmooie klok aan te schaffen!dat er zo weinig op verdiend word siert hun alleen maar is mijn mening.
Onbegrijpelijk. Gerrit (en ook Rob trouwens) zaten met hun 5-jes toch niemand in de weg? Hoe dan ook is het mooi om te zien dat Gerrit gaat proberen met Oriënt en Citizen weer een mooie portfolio gaat opbouwen. Hopelijk zijn zij wat coulanter tov parallel-import. Maar ik vrees het ergste…
(tu)
Onbegrijpelijk. Gerrit (en ook Rob trouwens) zaten
met hun 5-jes toch niemand in de weg?
Volgens mij ook niet. Maar tja, Seiko ziet liever dat je iets uit de collectie van hun Europese importeur koopt. Maar die vind ik niet meer interessant (op de Springdrive na).
Volgens mij is het verhaal daar niet helemaal sluitend. Maar ook daar vind ik 't een zielige vertoning van de fabrikant.
ik denk dat ook de juweliers druk zetten achter seiko tenslotte gaat het hun aan elke seiko ergens anders gekocht levert hun niets op.
en aangezien de economie drastisch keldert dus zeer zeker ook bij de juwelier zou het me niets verbazen dat er druk op zit om dit aan te pakken.
Uiteraard vind ik het erg en ook ietsje kleinzielig maar wie ben ik.
hoop dat Rob en de anderen gespaard blijven.
Ja, de juweliers idd ook. En dat kan ik ergens ook wel begrijpen, voor de modellen die zij ook voeren.
Maar voor een Monster moet er toch echt niet tussen de vitrines gezocht worden. Want daar zul je em niet vinden…
En mijn nieuwe aanwinst is binnen:)

Dat is snel! Proficiat!!! (tu)
Ik zou ook graag een order willen plaatsen, maar zie er helaas niet iets tussen staan dat aan m’n wensen voldoet. 
Ja, vond ik ook lekker snel inderdaad! Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er helemaal niks naar je wens tussen zit? Het aanbod is heel divers namelijk.
Oh, ik krijg net een mailtje van Gerrit dat hij na de 24e toch echt geen seiko’s meer mag verkopen. Dan moet ik maar bij Rob gaan shoppen tegen die tijd…
tjonge dan blijft hij waarschijnlijk met een hoop horloges zitten dit is triest echt triest.
Hoi,
Er is uiteraard een groot verschil tussen het bedrijven van een echte winkel, en een gewoon internetbedrijfje. Zelf heb ik een reparatiebedrijf voor audio en video apparatuur sinds 1997. Ik kan iedereen wel melden dat de vaste lasten in Nederland voor een kleine ondernemer niet mals zijn. Van iedere 100 Euro omzet gaat gemiddeld meteen ruim 50 Euro aan belasting (19% btw en 33% omzetbelasting), direct richting staatskas. Van de overgebleven omzet moeten vervolgens wel nog ALLE kosten af.
Dan heb ik het niet over ondernemerswinst, reserve opbouwen e.d.
Uiteraard heb je als bedrijf ook aftrekposten, kleine ondernermersaftrek etc. Dit is allemaal aan regels gebonden. Mits je de weg goed weet is er best hier en daar wat voordeel terug te halen. Klagen doe ik dus zeker niet. Wel is het zaak om je kop erbij te houden.
Om even terug te komen op horloges, daar zitten gigantische verschillen die toch niet helemaal logisch verklaarbaar zijn. Mijn laatste aankoop (Eterna flat six P6310) kost in Nederland gemiddeld rond de 1500 Euro. De adviesprijs ligt daar nog een stukje boven. In Duitsland vind je em rond de 1000/1100 Euro. Allebei bij een gewone juwelier.
In Amerika vind je hetzelfde horloge zo rond de 700 Euro. Incl verzenden en de btw zit je rond de 850 Euro. Gewoon bij een normale winkel die net als hier ook alle kosten moet maken. Wat het verhaal in Nederland betreft: Hier zijn we toch met veel zaken het duurste jongetje van de klas. Met de invoering van de Euro is het met het “omprijzen” in veel gevallen falikant misgegaan. Na een jaar of wat werd de gulden door veel bedrijven praktisch gelijkgesteld aan de Euro. Zo kan ik het ook!
En dat rekent lekker “gemakkelijk”
Op dvd’s zitten helemaal enorme verschillen. Laatst bestelde ik house seizoen 5. In Nederland kost dat kreng rond de 50! Euro. In Engeland kost exact dezelfde serie 18 Euro incl verzending naar Nederland. Gewoon in de winkel. En zo zijn er helaas teveel voorbeelden. Sommige bedrijven kunnen wel denken dat ze alles maar vragen kunnen, toch de gemiddelde consument is ook niet achterlijk.
Wat betreft prijsbeleid zullen veel bedrijven ook de hand in eigen boezem, ehh beurs moeten steken. Het wordt ook tijd dat men hier een beetje wakker wordt.
Groet,
Nico.
Sommige bedrijven
kunnen wel denken dat ze alles maar vragen kunnen,
toch de gemiddelde consument is ook niet
achterlijk.
Euh, ik denk eerder het tegenovergestelde. Zo gaan een hoop naar bijv. Mediamarkt voor de prijs, terwijl er produkten bij webshops goedkoper zijn.
Aan de andere kant heeft zo een shop ook weer z’n gemak, bij een defect geen dure retourzending etc. Daartegenover staat weer de soms lange wachtrij van de Mediamarkt. Ach, alles heeft pro’s en con’s…
Maar ik kan
me haast niet voorstellen dat er helemaal niks
naar je wens tussen zit? Het aanbod is heel divers
namelijk.
De klokjes die ik leuk vind op z’n site heb ik al. 
En verder ben ik best kieskeurig. Zie een hoop leuke nette Seiko5jes, maar ik wil perse dat ie een schroefkroon heeft. En dat is er weer niet.
Ik zat zelf aan een Military, maar helaas ook geen schroefkroon…
Jeetje, vraag me af hoe 't dan met z’n voorraad moet… maar ie die dan terugsturen naar Seiko? Ik bedoel, Gerrit heeft ze toch ook gekocht…
(td)Seiko,(td)!
De consument is prijsbewust en achterlijk 
Eerst info vragen en passen bij de juwelier, dan bij de goedkoopste webshop in het buitenland bestellen. En dan weer naar de juwelier om bij voorkeur gratis het bandje te laten verstellen. Vervolgens gaat er iets stuk, en dan mopperen over het gebrek aan service van de juwelier, die het voor eigen kosten moet opsturen, want ‘het is toch Europese garantie’
Groeten,
Martin
Eerst info vragen en passen bij de juwelier, dan
bij de goedkoopste webshop in het buitenland
bestellen. En dan weer naar de juwelier om bij
voorkeur gratis het bandje te laten verstellen.
Vervolgens gaat er iets stuk, en dan mopperen over
het gebrek aan service van de juwelier, die het
voor eigen kosten moet opsturen, want ‘het is toch
Europese garantie’Groeten,
Martin
Dat soort gedrag kwam ik vroeger ook veel tegen. Komen ze bij je voor advies voor een geluidskaart en vervolgens kopen ze hem weer ergens anders. Maar dat reken ik persoonlijk niet de webwinkel aan. En iemand die niet snapt dat een winkelier geen moeite voor je doet als je je spullen ergens anders koopt moet zich ook een goed achter de oren krabben. Doch dit terzijde…
Uit interesse ben ik hier in gedoken en ik denk persoonlijk dat dit meer te maken heeft exclusiviteit. Seiko Nederland heeft een exclusief recht om Seiko in Nederland aan de man/vrouw te brengen. Dat recht wordt door parallel-import ontdoken.
Seiko nederland heeft veel voor dat contract betaald en wil daar dus wat voor terug. Om dat soort belangen te beschermen moet Seiko dus optreden.
Dat het compleet andere modellen zijn die in Europa niet worden verkocht doet zeker ter zake. Gerrit verkocht Seiko’s die niet bij Seiko Nederland zijn ingekocht en moet daarmee stoppen. De enige die in Nederland Seiko’s mogen verkopen zijn AD’s.
Echter heeft een dergelijke zaak al eens in de autowereld gespeeld. Door de BPM zijn auto’s in Nederland duur. Om dit te compenseren was de fabrieksprijs voor een nieuwe auto in Nederland lager. Het was voor een buitenlands autobedrijf dus heel interessant om een auto in Nederland te kopen en die weer uit te voeren. Dan kun je de BPM weer terugvorderen en heb je ineens een auto die een stuk goedkoper is dan wanneer je hem bij de importeur ophaalt. Een van de merken die daar niet blij mee was was Peugeot. Zowel de fabriek als de importeur probeerden dus te verhinderen dat nederlandse dealers aan bovengenoemd scenario meewerkten. Daar hebben ze van tante Neelie een flinke bekeuring voor gekregen omdat dit tegen de regels voor de vrije markt is. Vraag is dus of Seiko een zaak heeft.
Maar je gelijk hebben en je gelijk krijgen is een lange weg. En ik kan me heel goed voorstellen dat een hobbyist daar geen zin in heeft. Jammer maar helaas.
Eerst info vragen en passen bij de juwelier, dan
bij de goedkoopste webshop in het buitenland
bestellen. En dan weer naar de juwelier om bij
voorkeur gratis het bandje te laten verstellen.
Vervolgens gaat er iets stuk, en dan mopperen over
het gebrek aan service van de juwelier, die het
voor eigen kosten moet opsturen, want ‘het is toch
Europese garantie’Groeten,
Martin
Dat scenario wat jij beschrijft komt ongetwijfeld voor maar vraag me toch af hoeveel mensen dat doen? Het meerendeel van de horlogekopers zijn toch mensen/vooral mannen die op zaterdagmiddag een juwelier binnenstappen en iets moois naar hun budget proberen te vinden.