De consument is prijsbewust en achterlijk
Eerst info vragen en passen bij de juwelier,
dan
bij de goedkoopste webshop in het buitenland
bestellen. En dan weer naar de juwelier om bij
voorkeur gratis het bandje te laten verstellen.
Vervolgens gaat er iets stuk, en dan mopperen
over
het gebrek aan service van de juwelier, die het
voor eigen kosten moet opsturen, want ‘het is
toch
Europese garantie’
Groeten,
Martin
Dat scenario wat jij beschrijft komt ongetwijfeld
voor maar vraag me toch af hoeveel mensen dat
doen? Het meerendeel van de horlogekopers zijn
toch mensen/vooral mannen die op zaterdagmiddag
een juwelier binnenstappen en iets moois naar hun
budget proberen te vinden.
Seiko (Japan) heeft een zeer grote verscheidenheid van producten.
Wat Seiko Nederland aanbiedt op de Nederlandse markt is slechts een zeer bescheiden deel daarvan.
Dat er binnen het Nederlandse publiek een veel bredere vraag is, blijkt uit het succes van Gerrit en Robbie. Zij opereren voornamelijk op het Seiko-segment dat Seiko Nederland niet aanbiedt.
M.i. beten/bijten die twee soorten handel elkaar niet of nauwelijks.
Het is mij nog steeds niet duidelijk wie nu bepaald heeft welke modellen door Seiko Nederland op de markt worden gebracht.
Als het Seiko Japan is, dan doen zij zichzelf ernstig tekort omdat zij door de uitgebreidere vraag van het Nederlandse publiek te negeren. Als de parallel-handel op genoemde manier om zeep wordt geholpen, dan gaan ze toch het e.e.a. aan omzet missen.
Als het Seiko Nederland is, dan getuigt dit m.i. van een bepaalde arrogantie. M.a.w. gij Nederlander zult slechts dit of dat type kopen.
Hoe het ook zij, het zou Seiko in zijn totaliteit sieren als de AD’s in Nederland, na het om zeep helpen van de parallel-handel, dit marktaandeel in hun reguliere assortiment opnemen.
Overigens valt het mij op dat de sites van seiko.nl, seiko.be, seiko.de en wellicht nog andere in Europa, dezelfde lay-out hebben en dezelfde producten aanbieden. Ik vermoed daarom dat Seiko Japan de hele gang van zaken regisseert. Vreemde manier van handel drijven.
Dat er binnen het Nederlandse publiek een veel
bredere vraag is, blijkt uit het succes van Gerrit
en Robbie. Zij opereren voornamelijk op het
Seiko-segment dat Seiko Nederland niet aanbiedt.
M.i. beten/bijten die twee soorten handel elkaar
niet of nauwelijks.
+1, live and let live. Als ik bij wijze van spreke geen skx007 kan krijgen in Nederland, dan ga ik niet zomaar iets anders als vervanging uitzoeken uit de collectie van de Nederlandse juwelier. Ik zoek het op internet op.
Als het Seiko Nederland is, dan getuigt dit m.i.
van een bepaalde arrogantie. M.a.w. gij
Nederlander zult slechts dit of dat type kopen.
Hoe het ook zij, het zou Seiko in zijn totaliteit
sieren als de AD’s in Nederland, na het om zeep
helpen van de parallel-handel, dit marktaandeel in
hun reguliere assortiment opnemen.
Ik denk dat Seiko Nederland (Benelux?) niet alles kan/wil opnemen in haar assortiment. Wellicht dat de gemiddelde consument in Nederland geen gedoe wilt om na een weekendje de tijd weer bij te stellen van een automaat (dan maar Kinetic). Of dat 't gros een goedkope chronograaf (quartz) wilt. Wellicht dat de vraag ernaar te klein is en ze 't niet opnemen. Ik denk dat 't een kwestie van een overwogen keuze is. Heb namelijk ook meegemaakt dat een Citizen duiker gewoon jaren in de vitrine heeft gestaan.
“Webshop Seiko5.nl is Back in Town. Eerst gaan we dit PinkPop weekend nog even van het mooie weer genieten. Vanaf dindag 25 mei 10:00 uur is het ‘Business as Usual’”
Van: Gerrit Nanne [mailto:info@seiko5.nl]
Verzonden: vrijdag 21 mei 2010 11:19
Aan: 'Rob van Monsterwatches’
Onderwerp: RE: ? Seiko
Beste Rob,
Jouw opmerking van ‘Goede truc’ Datum: 21 mei 2010, 22:52 op het Horlogeforum.nl kan ik niet waarderen.
Hierbij nodig ik je van harte uit de brief die ik van Baker & Mckenzie per aangetekende post bezorgd kreeg te komen lezen.
Ik zou het op prijs stellen als je dit bericht ook op het horlogeforum zou plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Nanne
robbie409 Schreef:
Goede truc!
Alle commotie heeft een hoop verkopen veroorzaakt
en nu weer gewoon door.
Zal me verder worst wezen hoe het zit, feit is voor mij dat de online winkels in NL alleen modellen verkopen die dealers (nou ja noem het maar verkooppunten) in Nl niet verkopen. De meuk die daar ligt wil ik nog niet gratis krijgen. Bijt elkaar dus totaal niet.
Beste Gerrit,
Inmiddels ben ik wel benieuwd (om misverstanden te voorkomen, alleen uit nieuwsgierigheid) hoe het mogelijk is dat de (Seiko?) verkoop door kan gaan.
Grt. Leen
robbie409 Schreef:
Van: Gerrit Nanne
Verzonden: vrijdag 21 mei 2010 11:19
Aan: 'Rob van Monsterwatches’
Onderwerp: RE: ? Seiko
Beste Rob,
Jouw opmerking van ‘Goede truc’ Datum: 21 mei
2010, 22:52 op het Horlogeforum.nl kan ik niet
waarderen.
Hierbij nodig ik je van harte uit de brief die ik
van Baker & Mckenzie per aangetekende post bezorgd