Seiko 5 Sunburst automatic 7S26 3160 case 38 mm

In mijn drang een vintage automatic te scoren vanmorgen een mooie sunburst uitvoering gevonden uit 1999 op ebay (totaal 42 euri). Vlgns de codes zou dat inderdaad zo zijn. In mijn haast niet gezien dat de dail bij de datum beschadigd is (eigen schuld dikke buld). Zijn dergelijk witte sunburst dails nog verkrijgbaar? En zo ja welk budget hangt daar aan.

1 like

U bedoelt dial of nog beter: wijzerplaat. Verder een leuk horloge.

Helemaal gelijk, dial.:flushed:

1 like

Een nieuwe wijzerplaat zal haast niet te krijgen zijn. Dat maakt dus de kosten voor zo’n wijzerplaat gelijk aan een vervangend horloge.

Als ik zoek op 7s26 3180 (volgens het deksel) komt er een ander model uit…

1 like

Ja het horloge lijkt me ook niet kloppend, en de band hoort er ook niet bij. Komt ook niet uit 1999 maar uit 97. Er wordt heel veel troep op ebay verkocht dus altijd heel goed uitkijken…

Aha een FrankenSeiko dus.

1 like

Dat klopt. Ik zou de verkoper een berichtje sturen als dat kan.

Nou dat wordt naar Maleisië en accepteerd geen retourzending. Gevalletje leren via de harde weg. Ga eerst afwachten of hij komt, of hij loopt. En zo ja hoe de dial er werkelijk aan toe is. Dan beslissen of er een betere (witte)dial kan komen. Heb ook erg mooie donkerblauwe gezien. Zucht, je ziet hier zoveel moois voorbij komen.

1 like

Het bedrijfje heet timeturbo en heeft uiteraard nog meer “origineels” te koop.
Zoals een Seiko Blue Sunburst Dial Retro Vintage Sports Mint Rare JDM 7S26 Automatic
Dat zal dan ook een bouwpakket zijn?

Waar kan ik in de toekomst nagaan of een horloge origineel is, buiten deze site te raadplegen?

1 like

Allereerst zou je het typenummer kunnen checken dat op de achterzijde staat. Dat is eigenlijk het makkelijkst.

Als je vervolgens zoekt op internet op dit nummer, dan zou je al gauw of het horloge klopt.

Het typenummer bestaat uit 2 delen, de eerste 4 karakters geeft het uurwerk, de 2e 4 de uitvoering.

Seiko’s zijn redelijk modulair, dials, cases en uurwerken zijn zeker bij de goedkopere modellen makkelijk uitwisselbaar. Zoek bij advertenties naar het model nummer op het achter deksel en trek dat door Google. Deze blauwe is volgens het deksel een 7s26-01z0… Google is het daar niet helemaal mee eens dus waarschijnlijk is dit ook een samenraapsel.

Ja bij dit soort verkopers is dat vaak het geval. Die verkopen allemaal frankens. Vandaar zou ik de verkoper een berichtje sturen. Als zulke dingen er namelijk niet bij vermeld worden in de advertentie is dat zeer kwalijk.

Dan zou het er zo uit moeten zien
Andere band en wijzerplaat alleen met Seiko 5 en automatic. De witte dial heeft mijn voorkeur.

1 like

Je kan het ook omdraaien; adhv de dial het juiste achterdeksel zoeken, mits de dial geen fantasiedial is.

Eerst maar afwachten of hij komt en zo ja wat voor verrassing er in zit. Of het echt een 7S26 is of toch nog iets anders. En dan checken hoe eea loopt. Misschien maak ik dan wel een eigen Frankenwatch met een flashy dial. Einde vd maand weet ik meer.

1 like

Gisteren alsnog gedaan maar hij geeft geen krimp. Hij had in de advertentie aangegeven dat het een originele bracelet was en daar gooi ik het nu op met het verzoek de koop te cancelen en een refund te doen. Ik reken op niets en alles wat er uit voort komt is meegenomen.

Vanmorgen Ebay gecheckt en er is een klein wonder geschied. De koop is teruggedraaid en geld wordt teruggestort. :upside_down_face: En nu op zoek naar een originele. Ga ook Etsy en Chrono en Catawiki checken. Haha de jacht is weer geopend. Dank voor je advies eea te melden bij de verkoper.

Op etsy worden zoveel fakes en troep verkocht, zou ik links laten liggen. Catawiki idem, dat is geen goed platform. Chrono staat iets hoger in mijn aanzien, die pakken dingen wel op. Wat voor iets zoek je?

Een seiko 5 vintage. Vlgns mij is de 7s26 wat moderner dan de 7009. Ik volg nu een SEIKO ‘5’ 7S26-0060 ‘Full Dial Lume’ Automatic.

s-l400-4

Lijkt origineel te zijn.

1 like