Seiko 5 waarde en echtheid?

Beste mensen,

Een vriend van me heeft een Seiko 5 horloge. Heeft hem volgens mij een jaar of 3 geleden gekocht (nieuw) voor rond de 250 euro.
Hij draagt hem te weinig dus hij wil hem verkopen.
Nu is hij er niet zeker van dat hij wel een echte heeft gekocht en wil niet zomaar iets te koop aanbieden wat niet klopt.
Kunnen jullie mij zeggen of dit een echte is en wat de waarde ongeveer zou zijn?







Vriendelijk bedankt!

Het is een echte…

… en in ieder geval een stuk minder dan 250 euro. :grimacing:

Dat was vlot! Bedankt tot zover alvast!
Echtheid is in ieder geval een geruststelling.

Dat hij dat niet op gaat leveren was wel bekend. Maar beide helaas geen horloge kenners, dus of hij blij mag zijn met 25 euro of dat een eurotje of 100 moet lukken maakt al een hoop verschil.

1 like

Eurotje of 75-100 moet te doen zijn, ondanks conditie

1 like

Kijk, dan weten we wat!
Super bedankt voor de informatie.

image

staat er wel erg scheef in overigens

1 like

Foto kan genomen zijn tijdens de datumwissel.

Lijkt mij gewoon legit.

Om 7 minuten over half 3 ?

3 likes

dat dus

1 like

De dagschijf draait inderdaad vaak pas rond 03:00-03:30u volledig over…

1 like

Ok, dat vind ik dan wel slecht van Seiko. Dat het niet met een crispe klik om exact 12 uur gaat zou ik nog begrijpen, maar een paar uur later vind ik niet echt jofel.

Seiko he :wink: .

1 like

Even voor het idee… dit uurwerk is denk ik 20-30 euro.

De datum/dag wissel doet er 4 uur over.

2 likes

Ik krijg de datum/dag wissel 9 van de 10 keer toch niet mee. En voor een nieuwprijs van +/- €100 denk ik niet dat je mag klagen.

1 like

De vijfjes hebben een tweetalige dagaanduiding. Daarom duurt het wat langer voordat de, in dit geval tweede aanduiding, te zien is.

3 likes

O ja klopt het is alweer een aantal jaren geleden dat ik een vijfje heb gehad. Voor het geld ( geen € 250 ) prima horloges, maar wat irriteerde ik mij aan dat logo zeg.

1 like

Tenzij je je vriend wil sponsoren zou ik niet meer dan €50 neertellen voor zo’n tweehands vijfje.

Niet dezelfde maar toch in nieuwstaat en ook een seiko 5.

1 like

Hij is niet voor mezelf anders had ik hem zo mogen hebben.
Ik geef er alleen helemaal niks om. Ik heb een smartwatch (zal wel vloeken zijn hier) puur voor het praktische aspect.
Wat betreft de dag aanduiding en het tijdstip. Deze foto is in de middag genomen. Wel staat hij regelmatig stil omdat hij hem soms dagen niet om heeft. Kan dat een oorzaak zijn?

Ik zal hem aangeven dat hij mogelijk zijn verwachtingen nog iets moet bijstellen dan.

Ah man, ik heb @Geenidee!

Haha geintje!

1 like