Seiko 5

Na mijn laatste grote investering met het Rexxor horloge van 15 euro van de Kijkshop kriebelde het alweer.

Aangezien ik zelf toch meer quartz horloges heb, lijkt het mij toch wel leuk om wat meer mechanische horloges te kopen. Ook aangestoken door jullie smaakvolle verhalen over de mechanische horloges. Maar ik ben wel wat huiverig voor de reparatiekosten als er wat aan mankeert.

Bij Rob een Seiko 5 besteld. Ik vond deze erg mooi met de creme kleurige wijzerplaat en de military band. En een Seiko voor dat geld…

Dus hierbij de foto’s!

Groet,

Paul
Leeuwarden

Ze blijven mooi en dragen lekker.

De kleur die jij hebt noemen ze ook wel Desert Storm :wink:

Das een mooie, met een evenzo mooi bandje, van harte! Wat zit er nu zoal in je collectie? :slight_smile:

Ik zal morgen als ik er aan denk even een overzichtsfoto plaatsen.
Ik heb ze in een Sinaasappel kistje aan de muur naast mijn bed hangen. Binnenkort koop ik een kast waar ik ze in kan leggen en ook de dozen die erbij horen.

De collectie bestaat uit een Tag Heuer Formula 1, Seiko chronograaf, Tissot chronograaf, Rexxor handopwinder, TWS (Ascot) Chronograaf , Seiko 5, Mazda (Olympic) chronograaf, Flying Tigers chronograaf, Olie B Bommel horloge (Hema)
Een Simmer digitaal horloge en een Carrera duik horloge.

En een Tag Heuer Monaco imitatie. Ik weet dat het fout is, maar ik heb er zulke goede herinneringen aan en heb er zelf al zoveel aan gesleuteld om weer aan de praat te krijgen. Het origineel is mijn favoriete horloge. Echter deze zal ik nooit kopen omdat de prijs/kwaliteitsverhouding mijn inziens niet goed is. In vind hem erg duur voor een stalen horloge.

En zo zitten er dus ook niets zeggende merken in mijn collectie, maar door het verhaal erachter voor mij bijzonder.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een solide aanwinst welke een stevige basis legt voor een verdere uitbreiding der mechanische horloges.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit solide horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Van harte met deze leuke Seiko. En over onderhoud hoef je je bij een seiko5 beslist geen zorgen te maken :smiley:

Hierbij enkele foto’s van de collectie.

Groet,
Paul



Mijn beste,

Wat een diversiteit aan horlogerie.
En wat een unieke manier om je horloges op te bergen.

Deze sinaasappelkist geeft je zo elke dag de nodige oogstrelende ‘vitamines’ die een collectioneur zo hard nodig heeft om aan zijn verslaving enige weerstand te kunnen bieden.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Leuke foto’s Tag en bedankt. De Tag Heuer en Tissot zijn ook erg mooi. Veel plezier met je colectie! (tu)

Hoi Paul,
wat een orginele manier om je klokjes te bewaren, heel fraai!

Groeten,
Martin, vanaf een stoep in Oldenzaal wachtend in de kou op een optocht. Maar dankzij HTC, horlogeforum en een open wifi router toch nog een tevreden mens :wink:

Inderdaad een grappige manier om je horloges op te bergen. Origineler dan mijn horlogekoffertje, in ieder geval! (:smiley:

En je nieuwe Seiko5? Da’s dikke pret. Aan een ‘vijfje’ kun je je nooit een buil vallen! (tu)

Mooie verzameling horloges! En die wandklokken mogen er ook zijn;).

Groeten, Tom Vreeken

Goede keus! Ik heb er ook een bij Rob gekocht. Enorm veel klok voor zo weinig geld :slight_smile:

Groet
Mark

Het is inderdaad een mooie klok voor weinig geld. Hij loopt hardstikke mooi op tijd en ziet er ook mooi uit.