Seiko 5

Een horloge voor het werk…
Lage kosten, leuk klokje…


Ik vind dit inderdaad één van de mooiere modellen uit deze serie. Leuke aanwinst. (tu)

Je zegt 't: lage kosten, leuke klok. En bovendien een kwalitatief goede klok, waar je lang plezier van kunt hebben! (tu)
Er is op dit forum al veel gezegd over de vijfjes van Seiko. En volgens mij is het ook allemaal positief!

Ik sluit me helemaal bij de mening van Dreski aan.

Gefeliciteerd met deze aankoop.

groet

Ed

Zeer mooie klok. Ik zit er ook nog steeds aan te denken om een Seiko 5 te kopen.

ps. Het is tijd om je keyboard eens grondig schoon te maken. :stuck_out_tongue:

Ik heb hem in 5 verschillende kleuren, een toppertje.

Wel apart dat de kroon op 3 uur zit, de meeste Seiko5jes hebben hem op 4 uur.

Mooi horloge, een Seiko 5 is altijd goed :slight_smile:

Bekoorlijk kleurtje.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst nu nog een nieuw toetsenbord :wink:

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een magnifiek horloge, met een solide hart en een chique uitstraling.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit magnifieke horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mooie 5, met orginele mooie kleur. Gefeliciteerd.

Groeten,

Martin

Iedereen bedankt voor de reakties… het is alleen geen nieuwe aanwinst hoor… heb dat ook niet gezegd…
Gewoon een plaatje van één van de horloges… :wink:

Groeten Michiel

Is dat zo? Die van mij zit ook ter hoogte van de 3

You can’t go wrong, whether you race or dive choose a seiko 5!! :slight_smile:

Blijft een leuk horloge, dit is die van mij (vaak op ‘Woensdag’ te zien):

Ik zal eens nieuwe foto’s maken, deze hebben jullie nu al zo vaak gezien;).

Misschien kunnen we dit topic gebruiken om onze Seiko-5-jes te laten zien:)
Niet om deze topic te kapen hoor, maar het schiet me zo ineens te binnen…

Groeten, Tom Vreeken.

Leuk idee, Tom. Ik doe mee. Deze is mij wel dierbaar:

Tom

Goed idee, ik doe mee en ik denk ook vele anderen.

Hier mijn nieuwe aanwinst, net binnen, kaartje zit er nog aan.

Tevens een vraag, weet iemand hoe je dit soort horlogebandjes moet inkorten?

groet

Ed

Bij deze, Ed:

Handleiding Seiko 5 Automatics

Dit zijn mechanische horloges die worden opgewonden door de polsbeweging. Er komt dus geen batterijtje aan te pas. De gangreserve is circa 40 uur, d.w.z. dat het uurwerk als het na een dag actief dragen volledig opgewonden is zo’n 40 uur blijft doorlopen. Mechanische horloges zijn per definitie iets minder nauwkeurig dan kwartshorloges. Een afwijking van – 10 tot + 20 sec. per etmaal (d.w.z. 1 tot 2 minuten per week) wordt over het algemeen als acceptabel beschouwd.

Dag- en datumaanduiding: Trek de kroon (het knopje) één tikje uit. De ene kant op draaien: datum verstellen, de andere kant op: dag verstellen. De dagaanduiding is tweetalig (meestal Engels en Spaans). Het is mogelijk dat de dag en datum om 12 uur ’s middags verspringen i.p.v. 12 uur ’s nachts. Ook is het mogelijk dat de dagaanduiding van Engels naar Spaans verspringt of omgekeerd. Gewoon enkele malen goed instellen (bij voorkeur ’s ochtends, dus tussen 24 en 12 uur) tot de aanduidingen goed zijn. Ze blijven dan goed gaan zolang het uurwerk loopt. Bij maanden met minder dan 31 dagen moet op de eerste dag van de daaropvolgende maand de datum opnieuw ingesteld worden.
Tijd gelijkzetten: kroon twee tikjes uittrekken.

Stalen band inkorten.
Maak eerst de sluiting los door met een speld het veerpennetje door het gaatje heen naar binnen te drukken. Pas op dat het pennetje niet wegschiet.
Leg het horloge ondersteboven op een zachte, stevige ondergrond. Aan de binnenkant ziet u op een aantal schakels een pijltje. Tegenover het pijltje is een kleine holte met daarin een soort bolletje. Druk met een klein schroevendraaiertje het bolletje naar beneden en naar buiten toe (in de richting die het pijltje aanwijst). Dit vergt enige kracht. Het verbindingsstukje van de schakel komt nu naar buiten. Als het verbindingsstukje er helemaal uit is, kunt u de schakel losmaken. Door dit bij twee schakels te doen, kunt u één schakel verwijderen. Moeten er meerdere schakels worden verwijderd, doe dat dan aan weerszijden van de band, zodat het klokje mooi in het midden blijft.

Ik ga een poging wagen en met dank voor de uitleg.

groet

Ed

Mijn favoriete 5je

En deze is nog te koop. :wink:

Ok, wat mag die onderste kosten dan? :wink:
Reply kan naar: tweakersvraagenaanbod [a] gmail [punt] com

Ik sluit even aan met m’n 5: (heb ook de metalen band erbij als deze het ooit begeeft)