Seiko 5606-7170?

Beste Seiko experts op HF,

Kunnen jullie mij uitleggen als 5606-7170 een Lord Matic is of niet? Internet geeft aan dat het een Lord Matic is maar het mist de LM logo op de wijzerplaat?
Is de horlogeband origineel die erbij hoort?

1 like

Kijk, hier is iets soortgelijks op eBay: https://ebay.io/m/a68M5G. De wijzerplaat is net even anders, maar ook deze heeft geen LM.

Ik heb echter gelezen dat Seiko in die periode niet altijd expliciet ‘LM’ op de wijzerplaat vermeldde. Helaas kan ik in de catalogus geen exacte match vinden. Maar komt de volgende afbeelding het dichtst in de buurt.

2 likes

Op internet staat :

Bij de Seiko 5606-7170 is het ontbreken van het LM-logo op de wijzerplaat echter een bekende en legitieme variatie die vaak duidt op een origineel exportmodel

Exportmodel: Seiko liet specifieke modellijn-branding (zoals Lord Matic of King Seiko) vaak weg op horloges die bestemd waren voor de westerse exportmarkt (zoals de VS of Europa). Op deze markten werd het horloge simpelweg als een luxe “Seiko Automatic” verkocht. De volledige typeaanduiding bleef wel op de achterdeksel staan.

Wellicht weet @koekoek hier nog meer over ?

2 likes

Tis geen Lord-Matic omdat het er niet op staat. Maar er bestaan ook gelijkaardige modellen met wel het LM logo er op.

Het lastig te zien wat voor band het precies is maar ja deze artituren kwamen met een mesh band.

Is de vraag of je dit moet kopen? Dan is mijn advies snee, het horloge lijkt in slechte staat met o.a. een overgepolijste kast en missende lumen.

2 likes

@koekoek @Timo9 @nvs

Dank jullie wel voor het antwoorden.

@koekoek Ik heb het al gekocht voor een heel zacht prijsje en ontvangen. Service gegeven en loopt weer prima. Op het uurwerk staat 5606a geen roest krassen, de schroeven waren helemaal gaaf niet beschadigd.

Bedank allemaal :+1:t4:

3 likes