Seiko 5kx bronze en tin/gietijzer uiterlijk

Seiko heeft naast een zilver en goud 5ks ook een bronze like coating en een tin/gietijzer uiterlijk 5kx uitgebracht.
Ook de dial is een beetje als damascus.

Ondanks dat de 5kx niet de skx is vind ik dat Seiko wel geslaagde modellen uitbrengt.

Het zijn er ook zo veel :wink:

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SRPE80K1

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SRPE79K1

6 likes

Met alle respect hoor, maar waar zijn ze in vredesnaam mee bezig?

5 likes

Ik vind die tweede vet! Leuk wijzerplaat ook.

1 like

Ik zei het net in een ander topic.

Ik ben blij dat ik een SKX009 voor 190 ballen heb gescoord voordat deze michael kors-achtige klotenkermis begon.

Wijzerplaat, prima. Maar wat ze met die kast en bezel hebben gedaan? :face_vomiting:

Het is goddomme net alsof een 5KX sex heeft gehad met zo’n rare mishandelde LaCo. Alles aan die dingen is Faux.

1 like

Bij welke voetbalclub speelt die?

4 likes

FC Knudde, als ik zo naar die horloges kijk.

Toch jammer dat Seiko het lijk van de SKX heeft opgegraven, het heeft overgoten met diesel, het in de fik heeft gestoken, en nu in de blote reet in de maneschijn een dansje op de restanten aan het doen is.

Temeer daar de 62MAS en Turtles hele smaakvolle upmarket re-issues krijgen. Ik begrijp het wel, het Seiko publiek heeft het gewoon over zich afgeroepen door SKXen jarenlang als een soort Vostok-achtige vingerverfspeeltjes te gebruiken.

Maar toch.

2 likes

Ja, toffe shit. Ik hou er wel van.

Seiko snapt dat ze nu de jongeren aan moeten spreken en niet de geitenwollen types die zweren bij hun

Dus, well done. Ik denk dat ze goed gaan verkopen.

4 likes

Leuke serie. Vond die streetfighter dingen ook al wel funky…

Ik vind die onderste ook wel gaaf eigenlijk. Weer eens wat anders maar ook niet mega opvallend.

Leuk industrieel uiterlijk inderdaad !

Die tweede heeft wel wat. :sunglasses:

1 like

Ja die onderste is wel tof, die bovenste :persevere:

1 like

Volgens mij zijn deze uit de nieuwe lijn van Rob.

1 like

Het jaar 2020 is duidelijk nog niet voorbij: nu weer Seiko’s met de charme van een trekzak. Veeg het logo weg en je waant je op de kermis waar je voor het eerst van je leven iets uit de grijpautomaat te pakken hebt gekregen.

Ik ga de rest van het jaar maar in hibernatie. :thinking:

Vind ze ook best leuk. Die tweede is wel gaaf, wellicht ook leuk met de dial van die eerste. :sunglasses:

:joy:

1 like

Ik denk het ook. Al moet ik zeggen dat ik als jongere ook al niet van de rare tierelantijnen was, dus ach. Ik was vroeg oud.