Goedenavond HF leden ik heb een poosje geleden een topic gemaakt omtrent een horlogebandje voor de 5M42-0e69 wat aardig is gelukt. Sindsdien behoorlijk gegrepen door de arctura modellen ontworpen door Jorg Hysek voor seiko. Mijn verzameling is aardig gegroeid en wil het graag hebben over mijn laatste aanwinst. Ik had me voorgenomen te stoppen met zoeken maar lukt me niet
Ik heb er nu 2 0e39’rs bij met verschillende wijzerplaten en helaas probeer ik me nu in te houden niet alle verschillende kleuren te bemachtigen😳maar daar gaat deze topic niet over.
Mijn laatste aanwinst is een 0h49 titanium wat we allen al weten is dat voor dit horloge geen onderdelen beschikbaar meer zijn. Ik heb het horloge kunnen dateren en is uit maart 2000. Het horloge heeft niet de originele wijzerplaat deze is destijds vervangen en klaarblijkelijk ook was toen de originele wijzerplaat niet meer leverbaar en is vervangen voor een 0e39 wijzerplaat en eerlijk gezegd mis staat niet. Heb contact opgenomen met seiko en konden mij vertellen dat het horloge enkel met zwarte plaat is verkocht in Nederland dus nu opzoek naar de wijzerplaat.
Misschien een leuk idee om hier jouw 5M42-0h49 te showen en te achterhalen in welk land deze is verkocht. Tevens heb ik begrepen dat er ook een 5M42-0h40 is en ben zeer nieuwsgierig wat de verschillen zijn.
Ja, met het geel/rood verloop aan de rechter kant. Mijn vriendin des tijds, een beeldschone plattelands deerne uit het zuiden des lands met een goddelijk lichaam en een o zo ontwapenende parelwitte glimlach had er zo eentje. Ik had geen idee wat het voor een horloge was Nu wel en het staat me bij dat het toen een redelijk prijzig horloge was.
Ik was vorige week in de winkel van juwelier Dollekamp in Nijverdal. Even gevraagd of ze daar nog leuke Seiko modellen hadden liggen en ja hoor, 1x Seiko Arctura Kinetic. Niks voor mij dus laten liggen. Misschien kun je die eens bellen of die er nog is ?
De kleine 3m22 met gele band verkocht daarvoor een 5M42 exact als de gele met blauwe band gekocht
De 2 0e39 heb ik al getoond en de titanium versie dan.
Ben nu opzoek naar een vaccinatie om van de arctura virus of te komen.