Toen ik een jaar of 15 geleden een nieuw horloge wilde kopen heb ik meerdere malen voor de etalage van de juwelier de Seiko kinetic 5M42 staan te bewonderen.
De kinetic technologie was toen nog vrij nieuw en de vorm van het horloge was erg apart. Mijn budget was echter beperkt en toen kostte dit model zo’n 300 - 400 euro. Het werd een goedkoper model.
Vorige week heb ik via een kennis een 5M42-0E39 kunnen kopen, in goede gebruite conditie. Zo een met een deel metalen, deels kunststof band. Even had ik weer datzelfde gevoel van toen: die moet ik hebben!
Maar nu ik 'm heb: wat een LELIJK ding! Was ik daar nu zo verliefd op geweest?
Had ik wel kunnen verwachten dat mijn smaak veranderd was, want ik draag nu een Orange Monster…
Wat vinden jullie: Seiko 5M42-0E39 : hot or not?
Ps dit is mijn eerste bericht. Kunnen er ook fotos bij? Anders even een foto googelen als je wil weten hoe ie er uit ziet
Toen ik een jaar of 15 geleden een nieuw horloge
wilde kopen heb ik meerdere malen voor de etalage
van de juwelier de Seiko kinetic 5M42 staan te
bewonderen.
De kinetic technologie was toen nog vrij nieuw en
de vorm van het horloge was erg apart. Mijn budget
was echter beperkt en toen kostte dit model zo’n
300 - 400 euro. Het werd een goedkoper model.
Vorige week heb ik via een kennis een 5M42-0E39
kunnen kopen, in goede gebruite conditie. Zo een
met een deel metalen, deels kunststof band. Even
had ik weer datzelfde gevoel van toen: die moet ik
hebben!
Maar nu ik 'm heb: wat een LELIJK ding! Was ik
daar nu zo verliefd op geweest?
Had ik wel kunnen verwachten dat mijn smaak
veranderd was, want ik draag nu een Orange
Monster…
Wat vinden jullie: Seiko 5M42-0E39 : hot or not?
Ps dit is mijn eerste bericht. Kunnen er ook fotos
bij? Anders even een foto googelen als je wil
weten hoe ie er uit ziet
Het is toen de toch wat saaie seiko 5m62-0a90 geworden.
Overigens toen mijn Seiko van daarvoor (type weet ik niet meer) op mijn eerste dienst op de spoedeisende hulp gepikt werd toen ik 'm even afgedaan had om iemand te hechten. Die junk zal er inmiddels wel een nieuw batterijtje in hebben gedaan.
Nooit meer aan gedacht tot ik dit topic las… Deze heb ik volgens mij nog ergens in een lade rondslingeren! Misschien toch de moeite waard om een nieuw stukje glas in te laten zetten en te laten poetsen.
Wat brengen ze tegenwoordig ongeveer op?
Het is toen de toch wat saaie seiko 5m62-0a90
geworden.
Oei, dat zijn te veel hits op Google
Overigens toen mijn Seiko van daarvoor (type weet
ik niet meer) op mijn eerste dienst op de
spoedeisende hulp gepikt werd toen ik 'm even
afgedaan had om iemand te hechten. Die junk zal er
inmiddels wel een nieuw batterijtje in hebben
gedaan.
Das balen. Wat ik meestal doe als ik een dergelijke situatie verwacht, is een horloge die ik om door m’n broekriem ofzo kan binden. M’n horloge leg ik niet zo ff neer.
Nooit meer aan gedacht tot ik dit topic las…
Deze heb ik volgens mij nog ergens in een lade
rondslingeren! Misschien toch de moeite waard om
een nieuw stukje glas in te laten zetten en te
laten poetsen.
Wat brengen ze tegenwoordig ongeveer op?
Kijk eens op ebay. NOS modellen kosten tussen de 250 en 700 euro. afhankelijk van het model.
Seiko heeft zo ontzettend veel modellen gemaakt, sommige prachtig, andere foeilelijk. Toch een kwestie van smaak.
Ik vind zelf de duikers wel fraai, maar ook niet allemaal. Ik zit nog te dubben over een Seiko BFK.
Seiko heef een stel duikmodellen met een kunststof rand om de duikring heen. Net speelgoed!
De zgn tuna modellen waar dit vanaf is geleidt hebben dit in staal, die vind ik wel fraai, maar ruim boven mijn budget.
Wat betreft die kinetic: is wel een min of meer historisch model. Ik zal 'm niet dragen, maar wel zuinig bewaren.
Ik heb daarna geen horloge meer in het ziwkenhuis gedragen. Al beginnend arts op de chirurgie toch niet praktischal was het maar om te voorkomen dat je er van de chirurgen voor op je donder kreeg.
Ik heb nu een baan waar het wat minder kritisch komt, maar ik vanwege de hygiene bij patientencontact geen horloge om zou mogen. Zondig hier wel eens tegen, maar buiten de afdeling kan ie gewoon om.
Helemaal niets om zou wel erg naakt voelen!
Ja, zo een heb ik ook gehad, die zijn wel mooi. Ik heb er toen een nieuwe accu in gezet. Het probleem van kinetic is (voor mij dan) dat als je hem niet constant draagt je weet dat de accu diep ontladen gaat worden en daar kunnen ze niet zo goed tegen. Dua als enige horloge perfect maar niet als je wisselt van horloge. Ik heb hem uiteindelijk verkocht. Ben nu meer van de solar modellen, gewoon opbergen in een horloge doos met glas en ze blijven werken.