Seiko 6105-8009

Een paar weken geleden bood ik een viertal Seiko Chrono’s te koop aan. Eentje heb ik uiteindelijk geruild voor een Seiko 6105-8009 met iemand uit het Midden Oosten. De man in kwestie had een goede reputatie op de diverse fora.
De Seiko is er eentje met ‘resist/resist’ op plaat en kastdeksel, van juni 1970. Ogenschijnlijk is 'ie behoorlijk origineel, behalve het glas. Dat is al een keer vervangen.

Ik heb Richard al gemaild wat ik het beste kan doen…

Menno

Topaankoop weer! Van harte.

Er is al weer druk mailverkeer tussen Richard A. en mijzelf geweest over de mogelijkheden. In ieder geval gaat 'ie morgen op weg naar de omgeving van Sheffield waar Richard nu woont. Als 'ie daar is gearriveerd gaan we bepalen wat Richard gaat doen.

Waar ik nou helemaal niet aan gedacht heb, maar Richard wel: hij heeft zijn bankrekening in Nederland aangehouden. Dus dat kan nog net zo vlot verlopen als in het verleden. Hoewel ik met betalen in Europa met IBAN/swift ook goede ervaringen heb. Het duurt alleen langer voordat de verkoper zijn geld op de rekening ziet.

Menno

Daar heb ik ook ervaring mee, IBAN transacties naar GB nemen 3-5 werkdagen in beslag…

Ik vind de 8009 al fantastisch zoals hij is, zit je aan een volledige restauratie te denken?

Succes!

Ik weet het nog niet of 'ie helemaal gerestaureerd moet worden; ligt ook een beetje aan Richards advies.
Het horloge is samen met een paar andere horloges onderweg naar Richard. Wordt vervolgd.

Menno

Ik ben benieuwd hoe hij wordt, bij Richard is hij natuurlijk wel in goede handen.
Een dergelijk model staat ook nog erg hoog op mijn verlanglijst.

Wim

Betalen is geen probleem, heb vorige week ook betaald op zijn Nederlandse rekening.
Mooie horloge menno maar wat zijn ze duur:S zijn weinig gemaakt of…
Groeten
Iwan

Ik ben niet thuis in de Seiko duikers, maar dit is wel een vet ding!

Mooie seconden wijzer(tu)

kaleiwan Schreef:

… maar wat zijn ze duur: S zijn
weinig gemaakt of…
Groeten
Iwan

Ja normaal gesproken zijn ze me te duur. Ik had al eens geprobeerd om 'm te kopen, maar toen bleef de vraagprijs te hoog. Uiteindelijk heb ik 'm geruild tegen een 6138 die ik te koop had… De nieuwe eigenaar heeft blijkbaar dikkere polsen dan ik. Hij vind de 6105 te klein voor zijn pols. De 6138 is een joekel van een klok en dat stond hem wel aan. Vandaar de -voor mij gunstige- ruil. Wat de koper verder over de streep trok, was het feit dat het horloge in een eerder stadium al door Richard was opgeknapt! Een gerestaureerde Seiko Chrono wordt een zeldzaamheid. Blijkbaar weegt dat op tegen de prijs van een 6105-8009.

Menno

Prachtige Klok.(tu)
Volgens mij heb je er nu drie ?
Door de grote belangstelling zijn de prijzen van deze klokjes helaas de pan uit gerezen.
Groet, Chris.

diashock Schreef:

Prachtige Klok.(tu)
Volgens mij heb je er nu drie ?

Klopt, het zouden er 4 geweest zijn maar ik heb er eentje geruild voor een ander horloge. Nu heb ik 2x een 8110 en een 8009. De oudste 8110 is nog helemaal origineel, de tweede volledig vermeubeld (ik noem 'm mijn ‘geDremelde’) en nu deze 8009.

Richard gaat 'm nu eerst bekijken en zijn oordeel geven. Na een rondvraag op TZ-UK en The Watch Site heb ik besloten om 'm zo origineel mogelijk te houden. Alleen schoonmaken en de wijzer relumen.

Menno

Relumen… brrrr… :+

Het is toch een prachtige klok zo (tu) hopelijk wordt het ding niet vernaggeld door allerlei “ingrepen”.

Gr. Roel

Nou dan is dat heel leuk voor je, en nu bijkt weer dat geduld loont:)-D.
Heel veel plezier me.