Ik heb vandaag mijn vakantieaanwinst (lees: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,142983 ) terug gekregen van Richard Askham. Hij heeft het horloge geserviced en gereinigd. Hij zei dat het uurwerk in een zeer goede staat verkeerde en er hoefde niets vervangen. Wel heeft hij er op mijn verzoek een nieuwe bezel insert in gezet die ik gedurende mijn vakantie had besteld. Verder wilde ik het horloge zo origineel mogelijk houden, ik vind dat dat bijdraagt aan de charme van een horloge, alleen het glaasje zou nog wel eens vervangen kunnen, daar zitten wat diepe krassen op
Foto’s van Richard:
Ik heb gedurende mijn vakantie ook twee Tropic style bandjes gekocht bij Squinky via eBay. Daarover ben ik minder te spreken, de bandjes zijn in mijn ogen van te lage kwaliteit om de prijs $ 39,95 per stuk te rechtvaardigen. Daarbij had ik nog wat op te merken over de verzendkosten en de verzendduur en dat is toen een discussie geworden die ik verder maar wil laten voor wat het was. Ook omdat ik daarin niet helemaal vrijuit ga :D. Ik heb 'm iig “neutrale” feedback op eBay gegeven,doe ermee wat je wilt.
Na de bandjes van loshangende stukje rubber (of is het zacht plastic, ik heb ze hier maar ik ben er nog niet uit!) te hebben ontdaan met een mesje ziet het er (ondanks de erg matig foto) toch niet onaardig uit:
Conclusie: Richard is een vakman, de Seiko 6105-8110 is een van de mooiste horloges die er is en ik ben blij!
Aan mijn horloge zat dus al een Squinky band, dus ik weet niks zinnigs te zeggen over zijn kwaliteiten als internet-ondernemer (…). Ik zou het wel moeilijk vinden om iets anders, iets zinnigs er voor in de plaats te nemen. Als iemand die waffle straps nou eens opnieuw zou gaan maken! Of wordt dat al gedaan?
Ik ben naar aanleiding van dit bericht weer eens aan het zoeken geslagen naar 19 en 20mm banden. Ik scheef het al: het verbaast me dat niemand die waffle straps opnieuw maakt. Iedereen gaat dan naar een MM band, blijkbaar.
En ja, een Nato of een zulu zijn dan wel de eerst aangewezen vervangers. MAAR… in onverwachte hoek zit er misschien ook nog wel wat: gasgasbones! Carl, de eigenaar maakt banden op maat en verzoek. Hij heeft een klein voorraadje standaard-banden, maar de rest in maatwerk. Met als minimum 20mm. Hij is tot 10-8 met vakantie, daarna ga ik hem benaderen voor een velcro-band, a la de Moonwatch Speedy. Met de vraag of 'ie 'm iets smaller kan snijden. Wordt vervolgd!
Menno,
ja hou ons op de hoogte over die velcro band, ben ook op zoek naar een leuke 22mm velcro band zonder te veel opschriften (“sport”)…success ermee…
Broes
Ja, of de super oyster van Harold Ng (Yobokies) met massieve eindstukken; over kwaliteit gesproken!
Op de achtergrond een bijzondere 6105 met een bandje a la Squinky’s banden. Het horloge op de voorgrond is origineel, de achterste heeft zo’n beetje alle aftermarket-onderdelen die te koop zijn. Beide zijn al op bezoek geweest bij ‘Richard’s Spa & Health Centre’.