Ik heb twee Seiko’s met een 6106C binnenwerk. Beide schuiven de dag aanduiding niet meer betrouwbaar door. Het blijkt te komen doordat het palletje dat de dagschijf door moet schuiven, slap is en door veroudering kennelijk iets verbogen:
Bij een van de twee lijkt ook het nylon tussentandwieltje kapot, de datum verschuift steeds op een later tijdstip.
Graag zou ik de nylon onderdelen vervangen door metalen varianten. Maar ik zie niet 123 waar ik die zou kunnen vinden … Het schijnt dat 6106A en ook 6119 deels passende, bruikbare onderdelen hebben. Heeft iemand misschien donoruurwerkjes liggen of is er toch ergens een onderdelen site die ik nog heb gemist? Hulp is welkom! Zou het fijn vinden de twee mooie horloges (rode Advan en groene Actus) helemaal goed te krijgen😊
https://speedtimerkollektion.com/ is een hele goeie.
Heb daar toevallig vorige week een 6119C uurwerk gekocht als donoruurwerk om ook het plastic dagwiel te vervangen. Het uurwerk wat ik kreeg had de metalen versie er in zitten . Dit kan je aan de foto’s niet zien helaas, weet niet of er iets is dat typeert dat het om de metalen of plastic versie gaat.
Ze hadden een paar items met de tandwielen+plastic wiel, maar ik gok dat die al verkocht zijn inmiddels: link
Terugkijkend naar mijn foto’s lijkt het plastic dagwiel van de 6119C hetzelfde te zijn als die van jou.