Beste forumleden,
Inmiddels trotse bezitter van mijn “daddys Seiko” met hulp van diverse horlogeforum leden.
Ik heb 2 vragen;
Ik wil de Seiko laten services, wie weet hiervoor een goed adres?
De bracelet wil ik vervangen, weet iemand een adres hiervoor. Mag nieuw of een goede gebruikte.
Dank!
5 likes
Ruud
26 januari 2026 om 12:37
2
Wat is er mis met de bracelet?
@PT_Seiko heeft mij goed geholpen met Seiko.
Andere goede optie is @aad57 , maar die is/was uit de running.
Nog meer opties:
Gezien de vele vragen of er een horlogemaker in de buurt zit heb ik een kaart gemaakt met alle horlogemakers die op HF bekend zijn. Er worden alleen horlogemakers op geplaatst welke een recensietopic (vanaf 2016) op HF hebben. De link naar het desbetreffende recensietopic wordt ook aangegeven bij de NAW gegevens op de kaart.
Ik heb er enkele niet op geplaatst omdat ik geen adres (minstens plaats) heb of dat ik niet zeker ben of deze persoon op de kaart wil. Wil je toch op de kaart of wil je er …
3 likes
Voor je horlogeband zou ik op eBay kijken…
1 like
@Ruud op zich (nog) niets mis mee maar het is wel een gedragen bracelet - kan ook niet anders na 55 jaar
Zoek een retro bracelet, maar valt niet mee.
Probeer eens Speedtimer Kollektion op eBay
/ebay.us/m/YNoTwB
1 like
@SeikoVintage Dank je wel, hoe weet ik, of hoe kan ik dat uitzoeken, welke bracelet past op een 6119-6023?
Meet de breedte van de horlogeband op met een schuifmaat. Als je nu de originele horlogeband hebt zou ik deze houden, polijsten en het ziet er weer mooi uit.
Let wel goed op dat de horlogeband en op eBay heel kort zijn. Ik koop altijd twee dezelfde en maak er één van.
Succes met je zoektocht
1 like
Ik heb deze twee Seiko bandjes gekocht en één bandje van gemaakt.
1 like