Seiko 6119-6053 “Regatta”

Hallo horlogevrienden,

Ik zit al een tijdje te loeren naar deze Seiko.
Dit model staat al een tijd op mijn verlanglijstje en ik denk eraan deze te kopen.
Hij wordt verkocht als origineel (bandje niet) en met een servicebeurt in 2-24.
Is dit wat??

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Repko

(Het valt me trouwens op dat deze Seiko’s iets in waarde zijn gedaald… kan dat kloppen?)

1 like

Als het over Seiko gaat zou ik eens op @koekoek roepen. Ben ook wel benieuwd :smile:

Maar een servicebeurt zonder iets aan dat glas te doen zou ik toch raar vinden. :face_with_peeking_eye:

2 likes

De markt is overspoeld met fakes. Dus het is allemaal heel lastig te zeggen en de markt is dus flink verpest.

Het is vanaf deze fotos lastig te zeggen maar ik zie niet direct hele grote roode vlaggen. Is er ook een foto van het achterdeksel?

1 like

Dank voor de reactie!
En ja, alleen deze, maar kan evt. vragen om een iets duidelijkere foto.

Wat in ieder geval positief is aan deze, is dat de dag/datum volledig zwart is zoals hoort bij een Regatta. De normale 6119’s (en veel fakes dus ook) hebben een witte dag en zwarte datum combi.

1 like

Goed om te weten! Op eBay staan er flink wat van deze “frankensteins”.

Ik kon de foto van de mijne net niet vinden, maar onderstaand ter referentie.
(Overigens heeft de mijne ook een service gehad zonder dat ik het glaasje heb laten vervangen, op de foto’s ziet het er sowieso erger uit dan om de pols).

1 like

Dat zijn geen frankensteins maar gewoon puur fakes. Met een uurwerk gesloopt uit een generiek vijfje wordt een fake gebouwd. Alles verder is fake, kast, wijzerplaat, band.

1 like

Ojoh, en dan zulke bedragen ervoor vragen… Ver van wegblijven dus.

Had je nog iets kunnen zien aan het achterdeksel?

Ziet er volgens mij goed uit. Is er bewijs van de service?

1 like

Dankje voor de reactie.
Helaas geen bonnetje oid.
Wel een krabbeltje aan de binnenkant van het deksel.

En nog een foto van de achterkant.

tja, geen bewijs geen service. Tenzij je een timegrapher uitdraai kan krijgen

1 like

Overigens is iemand lomp tekeer gegaan op het deksel :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Het deksel ziet er zo oke uit

Het is met veel van de sports duikers en ook de 6139 en 6138 modellen. Dus goed uitkijken idd.

1 like

Dankjewel.
Deze komt niet van eBay en zo te merken kon dit wel eens een prima exemplaar zijn.
Ik ga hem maar eens benaderen en kijken of we eruit kunnen komen qua prijs.

1 like