Seiko 6119-7500 weer klaar dankzij forumlid

Een tijdje geleden had ik de vraag of iemand naar mijn 6119-7500 wilde kijken. Horloge is uit 1975 en dat is “toevallig” mijn geboortejaar. Leek mij wel leuk om dit klokje weer aan de gang te hebben. Na een paar dagen/ weken kreeg ik ineens bericht van @P_Slootweg. Of iemand zich al had aangeboden.

Ik gaf aan dat dit niet het gebal was en hij zei: stuur maar op. Ik wil er wel naar kijken. Hij maakte mij wel even duidelijk dat hij dit als hobby deed en dus geen horlogemaker was. Hem gezegd dat dit klokje uit de kringloop komt voor een paar euro en dat hij zich helemaal mocht uitleven op het geheel. Zou hij het niet redden was er zeker geen man overboord! Maar ik had gelijk volledig vertrouwen en dus gelijk opgestuurd.

Al snel kreeg ik bericht dat de opwind veer kapot was. Die had hij nog wel liggen en zou hij erin zetten. Na een paar dagen kreeg ik te horen dat hij weer liep, hij het horloge een dag gedragen had en het horloge mooi op tijd bleef lopen. Dus hij kwam mijn kant weer op.

Gisteren dus binnen gekregen. Ik had nog een oud bandje liggen die ik op maat gemaakt heb en jawel, hij hangt trots om mijn pols!

Peter, super bedankt voor je hulp! Helemaal top dit.

Nu nog wat foto’s. Het glaasje wil ik nog polijsten.

13 likes

Gave Seiko :slight_smile:
Altijd mooi als ze weer herstelt kunnen worden, waar het forum zoal niet goed voor is!

Heel veel draagplezier ervan!

1 like

Nette klok hoor!!!

1 like

Goeie actie en leuk horloge!

1 like

Graag gedaan Jan,
veel plezier er mee en eh…mooooie foto’s.

cheers
Peter

2 likes

Tof dat deze weer op punt gezet is!
Leuke Seiko Jan!

1 like

Voorbeeld van echte kringloop/recycling. Altijd mooi om een horloge weer een nieuwe kans te geven. Top dat @P_Slootweg zich aanbood voor dit klusje. Veel plezier ermee.

1 like

Er lopen hier een paar “gouden mensen” rond, maar ik wil daar over een paar weken nog een keer over uitweiden. Bij 2 mag ik de naam wel noemen, bij de ander zeker niet, maar t.z.t. zal jullie dat wel duidelijk worden. Zo heb ik in de loop der jaren op andere forums gratis horloges gekregen en zelf ook weggegeven, maar ik ben ook ont-zet-tend gematst her en der met reparaties en dat is natuurlijk niet de hoofdreden van het forum, maar wát een leuke bijkomstigheid! Het maakt mij alleen maar meer vastbesloten om meer diegene te zijn, “die goed doet”…

1 like