Ik heb Ernst van wat ouwe zooi afgeholpen
Een Seiko 6138-0030 uit 1973 en nog een “gouden” exemplaar, daar komen nog foto’s van.
Er zat een ring op de wijzerplaat die scheef zat/ verbogen was en de secondewijzer stond niet op 0 na een reset. De secondewijzer heb ik goed gezet, ik heb de metalen veer van de “resetklik” wat bijgebogen zodat de wijzers wat vloeiender naar de uitgangspositie gaan na een reset, niet meer de keiharde “klik” waardoor die oude wijzers vaak los gaan zitten. Die ring heb ik een stuk rechter gekregen, nog niet perfect, maar het ziet er stukken beter uit
Plaatje van Ernst:
En hier staan de rest van de foto’s in zijn topic:
Nog vergeten te melden, het bandje zat er misschien niet vanaf het begin op, maar het is wél een origineel “Stelux” bandje dat redelijk zeldzaam is en hét merk voor Seiko bandjes was. Volgens mij is het destijds vrij vlot door Seiko overgenomen.
Die rand heb je keurig gerepareerd, het maakt erg veel goed!
Vwb de band, ik meende dat die origineel was, temeer omdat het horloge vanaf de eerste eigenaar kwam. Maar ook hier;
en hier bijvoorbeeld
Affijn, weer iets geleerd Het wachten is op de Golden Nugget
Edit; kan het zijn dat deze band op de speedmaster-variant zat en ook kort op dit horloge is geleverd? (zie net dat bovenstaande foto’s de speedmaster varianten zijn)
Dacht het niet Was mijn eerste “luxe” vintage Seiko, deels verjaardagskado van vriendin. Toen waren seiko’s hier nog niet zo heel duur en viel een 6138-8010 niet op.