Seiko 6138-8020 black panda

Sinds gisteren eigenaar van een Seiko black Panda ui 1974. Leuk detail, de originele garantie papieren / certificaat zitten er nog bij.

Echter, horloge heeft (uiteraard) tientallen jaren ergens in een kast gelegen en waarschijnlijk sinds 1974 nooit service gehad. Vandaar naar een Seiko dealer gebracht die hun eigen horloge maker er naar zal laten kijken. Er werd echter al direct bij gezegd dat er geen garantie is en dat ze niet weten of de horloge maker het horloge zal accepteren. Fingers crossed dus.

Enfin, de vraag hier op het forum is of er wellicht kundige horlogemakers zijn die hun hand niet omdraaien om een vintage black Panda weer netjes en goed werkend te krijgen?

4 likes

Je moet even wachten voor hij tijd heeft, maar ik kan alleen maar diep buigen en schreeuwend reclame maken voor

@Aad57, kassa 2 !

2 likes

Thanks. Geduld is altijd een schone zaak. Ik zal hem als het de huidige horloge maker niet lukt direct een berichtje zenden. Zo’n mooi oud horloge verdient een goed tweede leven. :slight_smile:

1 like

Ik weet uit ervaring dat vele horlogemakers liever de 6138 en 39 uurwerken mijden. Informeer even bij Aad, de man heeft zijn handen vol en enkele maanden wachten is wellicht geen illusie. Maar het is het meer dan waard.

2 likes

Thanks!

Horlogemaker via de lokale juwelier wilde er inderdaad niet aan beginnen. Horloge loopt (alleen te snel), maar toch wil men het niet. Ik heb idd een bericht gezonden aan @Aad57 en hoop dat hij er mee aan de slag wil. Het blijft toch een uniek horloge, helemaal in het zwart.

1 like

En het resultaat na een bezoekje van de Black Panda aan Aad. Erg mooi geworden! Kan er zeker weer 50 jaar tegenaan. :slight_smile:

9 likes

Geniet ervan en heel veel draagplezier gewenst.

1 like