Seiko 6138-8020

Ik zag op Marktplaats een SEIKO 6138-8020 te koop.
http://link.marktplaats.nl/313226384
Ik vind het een mooie model en zou het graag willen hebben, maar wat is de marktwaarde op het moment?
Groeten
Iwan

Is volgens mij geen 6138-8020 maar 6138-300X.

gr.
Peebee.

Is een 6138-300X.
Horloge is al langer te koop.
Ben enige tijd geleden wezen kijken, het horloge zag er mooi uit maar behoeft wel een nieuw glas.

Eerst was vastprijs 275 euro als ik me goed herinner. wat teveel is lijk mij gezien fijt dat een nieuw glas ( en serviesbuurt ) moet hebben.

Wat zou verschil kunnen zijn ( 80XX en 30XX ), is dat kast, wijzerplaat of…? namelijk wat ik met google heb gekregen zag zo uit, maar word ook door mekaar genoemd.
Groeten
Iwan

Ik heb vorige week een ‘one owner’ 6138-3002 gekocht op TZ-UK voor minder dan 200 euro. (Deze posting: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,186324)

Het verschil tussen een 3002 en een 8020 is behoorlijk groot. Ik kan wel zeggen dat een 3002 een behoorlijke Speedy-killer is… En dat voor 1/10de van de prijs! Hij oogt groter en meer opvallend door de gele wijzers. Echt een gave klok! Of laat ik het anders zeggen: als je geen Speedmaster wilt/kunt betalen, heb je met deze klok een waardige vervanger! En langzamerhand beginnen deze horloges aan populariteit te winnen. Ik zag er op de laatste Rikketik eentje te koop voor 379 euro.

De originele stalen banden zijn behoorlijk waardeloos na zoveel jaren dragen. Het horloge is groot en zwaar. Dat heeft behoorlijk invloed op de schakelverbindingen. Als je er een 20mm band aan doet, zorg er dan voor dat het een lange band is. De kast is behoorlijk dik en de aanzet van de band zit behoorlijk hoog, ver bij je pols vandaan. Een langere band is handig om deze extra afstand te overbruggen.

Menno

Beide onderstaande foto’s komen uit de SCWF foto database

3002:

8020:

Hallo Menno,

Zo naast zie ik verschillen ik de kast / potjes en wijzerplaat. Onderste 8020 met
die sierlijke potjes kan makkelijk met lederen band.
Bijden zijn mooie en daar schuilt gevaar in…van hebben.
Ik kijk wat er op mijn pad komt, en geduld is een schone zaak.
Bedankt en fijne weekend
Iwan

Ook een Seiko 6138-8020

Tja dat is inderdaad een schoonheid ( is dat een panda genaamd? )
Zo een zou ik graag willen hebben, en volg een paar op ebay.
Groeten
Iwan

Ik heb ook een mailtje verzonden naar deze gast. Hij vroeg aan mij doe een voorstel. Heb angegeven dat ik dat niet goed weet. Had allang rond gesnuffeld en zag op abay.com, dat ze rond de $ 150,00 doen dat is in euro’s € 124,00.
Ben namelijk benieuwd wat hij er voor wil. Goed dat ik lees dat het glas en dat hij schoongemaakt moet worden dat heeft natuurlijk invloed op de prijs.

In eerste instantie een paar weken gelden vroeg ie 275 euro wat aan hoge kant is, volgens mij??

Zo één als Menno heeft en Robbie , als ik me niet vergis staat op mijn wishlist. Mocht iemand er eentje zien dan…

Seiko chrono’s zijn niet makkelijk om te (laten) onderhouden. Niet iedereen kan het en zeker is dat niet iedereen het wil. Richard A. is gestopt met Seiko chrono’s vanwege de tijd die hij kwijt was om onderdelen te zoeken, af te stellen enz. Als hij al die uren door moest gaan berekenen, was het niet leuk meer…

Als je dus een Seiko chrono vindt, is het wel zaak om er voor te zorgen dat je weet dat het horloge goed is. Ik heb iets meer betaald voor die van mij, omdat ik aan Richard had gevraagd of hij de verkoper kent. Hij vertelde dat hij de verkoper en het betreffende horloge kent. Dat was voor mij net wat ik nodig had.

Hier de 300X naast de 8020.

De 300X gescoord op de Rikketik en de 8020 via Ebay.
De Rikketik aanwinst was wat duurder in aanschaf maar de Ebay vondst daar kwamen de verzendkosten bij.
Totale kosten voor deze aanwinsten welke regelmatig gedragen worden lagen ruimschoots onder de 300 euro.
Of dat veel of weinig is laat ik in het midden maar wil hiermee aangeven dat het gelukkig nog steeds mogelijk is om leuke horloges te vinden binnen een redelijk budget.
Wat vermeldt werd eerder in deze berichten dat de 3000 serie een alternatief is voor de Speedmaster vind ik ook gelden voor de 8020,dezedoet mij denken aan de Heuer Carrerra.

Bedank voor alle typ’s, en nu rustig rond kijken tot dat ik wat goeds vind.
Groeten
Iwan

Deze Seiko 6138-8020 is mij aangeboden uit Frisland door een horloge verzamelaar.
Zou vorige jaar van de eerste eigenaar gekocht zijn in Leeuwarden.
Onderhoud geschiedenis is onbekend en moet 250 euro kosten.
Ik vind het beetje veel, maar sta open voor advies
Groeten Iwan





Ziet er prachtig uit!

Ik denk dat je hem in die staat voor dat geld moet nemen.
(anders ik wel)

Wat Robbie zegt… (tu) Prachtige staat!

Maar wat is er met de dagaanduiding aan de hand? Hoort dat zo?

Hij staat op zondag :slight_smile:

Goede niuws, ik heb net betaald:)-D en zal deze week opgestuurd worden:)

Gefeliciteerd! Geniet ervan!