Seiko 6138 8030 JPS

Hoi,
Ik ben nieuw op het forum en sinds kort helemaal in de ban van vintage Seiko’s uit de jaren 70. Met name de 6138 chronograph serie.
Graag toon ik mijn nieuwe aanwinst de 6138-8030 John Player Special ook bekend als de Baby Kakume in de uitvoering zwart goud.
De 6138-8030 JPS komt van Ebay, is niet in de beste staat en bevat o.a. een chronowijzer van de 6138-0040 en een niet originele goudkleurige kroon.
Ook gaat de chronowijzer niet helemaal terug naar de 12 uur positie. De minuten- en urenwijzer van de chronograph gelukkig wel.
Inmiddels heb ik de originele chronowijzers, kroon, crystal glas, pakkingsets en drukveren besteld.
Nu nog een goed vintage Seiko reparatieadres en met de tijd een opleiding horlogemaker om mijn verzameling zelf te kunnen onderhouden en uit te breiden.

14 likes

Goed bepoteld van binnen :face_with_peeking_eye: :+1: En welkom :partying_face:

Dank je… en ja het is idd een project…

1 like

De 6139 vind ik prima om te doen de 6139 met de urenteller heb ik een hekel aan.
Veel succes met je project als je de onderdelen hebt gaat het zeker goed komen en heb je er een mooi horloge aan.

1 like

Mooi hoor weer een beauty uit de jaren 70, in dit geval januari 1977.

Welkom en je hebt helemaal helemaal gekijk. Vintage Seiko is top en bij mij ook de ruggengraat van de collectie.

Die 6138 kan @Aad57 perfect voor je onderhouden, maar ik weet niet of Aad nog werk aanneemt.

Zoniet, kun je ook naar https://www.dulci-international.com/
Die heeft 3 6139s voor mij gedaan met goed resultaat.

Ik heb ondertussen de schemas incl een uurwerk houder voor deze te onderhouden. Maar een 6138 met uurteller is me nog wat veel van het goede. Ik denk dat ik het wel kan en heb de Belgische avondcursus gevolgt, maar wil eerst even een uurwerk oefenen voordat ik een horloge van een ander verpruts.

Zo jammer he. Van die horken die hun vette vingers in een rotor, brug of soms zelfs plaat etsen. Stelletje barbaren :face_with_spiral_eyes:.

Houdt er rekening mee dat je na een basis opleiding, echt nog niet klaar bent om vintage te repareren. Al helemaal geen Seiko.
Er komt dan een heleboel gevloek, stress, leergeld en een goede autodidactische drive bij kijken. Maar als het dan lukt, dan is het geweldig!

Succes hier en hopelijk zien we je binnenkort terug in èèn van de vele knutseltopics op HF, waar regelmatig hobbyist horlogemakers en professionals zeer interessante gesprekken hebben waar je veel van kan leren.
Het mooie hieraan is dat het lijkt alsof er een groeiende groep knutselaars hier is en dat er met het jaar, steeds minder protectionisme lijkt te heersen en mensen met liefde elkaar de juiste werkwijze aanleren of verder helpen. Echt een top ontwikkeling :+1:t4:

2 likes