Seiko 6138 FishBone band

Hallo Seiko liefhebbers,

Heeft iemand ervaring met nieuwe Seiko 6138 FishBone stalen band voor een BullHead die aangeboden worden via ebay.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250570974301&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_1701wt_941
Ik heb twee BullHeads, een met FishBone en ander met bredere midden gedeelte maar wel met brede en smalle uitende zo als op FishBone. Beiden zo geleverd ( heb ze van eerste eigenaar )
In het poging om te verlengen is ie in midden een schakel gemold,
Morgen plaats ik de foto’s.

Van Lobtime heb ik ook een fishbone (jouw linkje) en dat is vodde.
Ik heb er eentje van Robbie en dat is super kwaliteit en ik heb er nog een maar weet niet meer waar vandaan en dat is eenzelfde als die van Robbie ook een topband.
Van dat linkje zou ik niet kopen want dan mag je die van mij wel gratis, is nog nieuw maar valt vanzelf uit elkaar dus niet draagbaar.

mvg, Frans

kaleiwan Schreef:

Hallo Seiko liefhebbers,

Heeft iemand ervaring met nieuwe Seiko 6138
FishBone stalen band voor een BullHead die
aangeboden worden via ebay.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=
250570974301&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_1701wt_94
1
Ik heb twee BullHeads, een met FishBone en ander
met bredere midden gedeelte maar wel met brede en
smalle uitende zo als op FishBone. Beiden zo
geleverd ( heb ze van eerste eigenaar )
In het poging om te verlengen is ie in midden een
schakel gemold,
Morgen plaats ik de foto’s.

Bedank,Kijk is daar heb je wat aan. Robbie, hoe vind ik die en wat kost het bij hem zo een band?
Groeten Iwan

Robbie van monsterwatches, zit gewoon hier op het forum (robbie409) dus je kunt hem gewoon pm-en. Of hij nog heeft weet ik niet en de prijs ook niet, sorry.

mvg, Frans

kaleiwan Schreef:

Bedank,Kijk is daar heb je wat aan. Robbie, hoe
vind ik die en wat kost het bij hem zo een band?
Groeten Iwan

OK in die context weet ik het weer en zal bij hem informeren. Liefst heb ik mijn originele band ( geen FishBone ) opgeknapt, maar als het niet kan dan doe ik fishbone op.
Morgen plaats ik wat foto’s om te zien of iemand die variant van BullHead band kent.
Groeten
Iwan

De band op Ebay is voor een Helmet.

En helaas passen de pushpins van de Helmet er niet op, er moeten dunnere door…

Ik heb er een paar, maar heb die voor mijn eigen Bullheads nodig. Ik zoek er zelf nog 1.

Hallo Robbie,

Bedankt voor je reactie, ik zou het liefst originele band herstelen ( op de foto ) die afwijkend is qua vorm. Gezien de fijt dat alleen FishBone woord genoemd in combinatie met BullHead als enige ware band, ben benieuwd hoe het ziet met deze band .
Mijn BullHead’s
Deze heb ik zo goed als nooit gedragen en in nieuw staat met nog originele doos.

Betreft deze band

Groeten
Iwan

Hoi Iwan,

Het zal de lichtval zijn, maar wat is die bruine donker?

Hoi Robbie,

Het is lichtval, maar deze horloge is bijna nooit buiten doos en verkleurt ook niet .
Groet
Iwan

Via Internet heb ik site gevonden met Seiko catalogussen uit 1969 / 75 en nu blijkt dat BullHead met twee type band werd geleverd, FishBone en met breder midden schakel en verschillend ( breedte ) uitende.


De niet-fishbone uitvoering kun je onder andere krijgen bij Swedefreak in de staat New York. Zoek op het SCWF maar even naar wat gegevens over hem.

Menno

Hoi Menno,

Bedankt voor je typ, ik heb gekeken maar wat ze hebben zijn met gelijke uiteindes
20mm of 19mm.
Hoort 20mm-25mm zo als op de foto, en deze zou ik liefst willen herstellen met een nieuw tussenschakel.
Groeten
Iwan