Verrek ja, los in het verkeerde topic gegooid. Los ik op. Magic en weg is ie.
Gewaardeerde forianen en 6138-liefhebbers,
Ik zit sinds een paar dagen met een duivels dilemma: m’n horlogekist kan niet meer dicht!
Goede horlogevriend @eddio suggereerde al om dan maar een grotere kist te kopen. Da’s idd een optie, maar toen ik met verzamelen begon had ik mezelf “beloofd”: 10 and that’s it…en daarna 1 erin = 1 eruit. Ze zijn me allemaal even dierbaar, maar toch krijgt de ene meer draagtijd dan de andere. Da’s onbewust, maar is op z’n minst een indicator. Nou goed, na alles gewikt & gewogen te hebben, zijn genomineerd om het nest te verlaten: beide bullheads, de flyback “Monaco”, de Tokei Zara en/of de UFO linksbovenin.
Welke zouden jullie behouden en waarom? Thx voor het meedenken alvast. Mvgr, C
Ps. Hier de close-ups:
Duivels dilemma die ik maar al te goed ken. Zeker met deze mooie modellen erg lastig om keuzes te maken.
Kijk toch eens wat mooi!!!
In elk geval houden: de Monaco - is toch iets speciaals tov de 6138 of 6139. Ook wat lastiger te vinden langzamerhand
Ik zou de ufo links boven en de turtle weg doen
Ziet er mooi uit!
@Aad57 , geen idee of het zo goed gaat (eerste keer dat ik contact zoek met iemand) maar ik wil graag in contact komen met u inzake een Seiko 6138 0040 Bullhead. Kunt u mij een pm sturen?
LET OP! “VERMIST”
Mocht deze Bullhead je ergens aangeboden worden of tegenkomen, weet dan dat hij “vermist” is en (gemist wordt), dus dat ik ‘m graag terug zou willen.
Hij is “zoek geraakt” nadat ik ‘m met PostNL hebt verstuurd. Volgens track&trace is hij nooit op het sorteerstation aangekomen. Uit het bestelbusje gevallen waarschijnlijk…;(
Hij is van DECEMBER 1976 en verkeert in topconditie, zowel optisch als technisch.
Het SERIENUMMER is 6D9490 - zie foto.
Gouden tip wordt beloond!!
Wat een ongeluk zeg! Ik houd me ogen open
Aww dat doet pijn! Wat een bekakte situatie, ik ben ook al vanaf donderdag aan het wachten op een prachtige Grand Seiko 4522-8000 invoer betaalt maar het ding zou donderdag geleverd zijn, ik heb niks iig. Nu is er vertraging bij de post.
Succes!
Effe een footootje
Zijn er nog ontwikkelingen? Ik zal iig ook mijn open houden! Had je hem verstuurd voor de verkoop?
Yep. Weliswaar aangetekend & verzekerd maar slechts gedekt tot 500€. Verzekering heeft keurig uitgekeerd, maar hij was meer waard. Eigen stomheid natuurlijk, maar vind het vooral sneu voor de koper. Die had het er helemaal op staan. Maar goed. Neemt niet weg dat er iets niet in de haak is, en daar kan ik slecht mee om. Onderste steen boven, als ie opduikt. Bammm👊
Ja dat is zuur inderdaad! Hopelijk duikt ie nog ergens op. Ze zouden toch ergens bij die bus moeten beginnen zou je zeggen… Doet PostNL nog een soort intern onderzoek?
Jawel, ze bellen een rondje (“is er iets bij jullie blijven liggen mss?” en “kunnen jullie ns kijken bij de stapel onbezorgbare stukken?”) en bij geen resultaat 30 dagen wachten of het toch spontaan opduikt. Het rare is dat hij ergens tussen afgiftepunt en eerste sorteerstation verdwenen is. In elk geval, dank dat je oogje in het zeil helpt te houden. Mvgr
Vooruit! Doe ik ook bijdrage. Deze “holy grail” 6138-8010 ligt geduldig te wachten op een grote beurt. Momenteel zit er weinig leven in, maar komt goed. Wordt vervolgd:)
Hoi,
ik ben nieuw in deze forum en mijne Nederlands is heelas niet so heel goed (sorry!). Ik heb deze leuke Seiko Panda 6138-8020 online gekocht maar heelas werkt die automatiek niet. Nu ben ik op zoek naar iemand, er deze repareren kan. De eerste horlogemaker kon geen onderdelen krijgen. Ik heb gezien, dat veel mensen goed spreken von @Aad57 maar ik weet niet hoe ik kan contact met hem opnemen. Misschien kan iemand helpen? Sorry, als dit bericht op de verkeerde plek staat.
Mooie! Die van mij is nogal gepoetst helaas. Ik heb al wel een hele poos een nieuw oud glaasje en pakkingen er voor klaar liggen.
@111kai je hebt hem op deze manier al een seintje gegeven, dus hij komt nu vanzelf kijken