Seiko 6138 only

Ah, dat verklaart een hoop! Bedankt alwetende @koekoek!

Desalniettemin blijft die wel gaaf maar dus niet origineel.

Een 6138 in paassfeer, het heeft mij wel een flinke tijd gekost om dit projectje weer aan de praat te krijgen.

10 likes

Vertel? Ik dacht vandaag mijn panda ook weer eens te dragen.

1 like

Dit wad hem toen ik hem kocht:

Heel veel service-werk:

En jezelf ziek zoeken naar glas, tachyring, wijzers en dergelijke.

11 likes

Ik heb net mijn 6138-8020 even op een milanese 19mm gezet. Ziet er goed uit! Juli 1975. Onvoorstelbaar eigenlijk. Dat ze al die functies destijds al in een uurwerk hadden. Automaat, dag, datum, snelverstelling op beide. Kolomwiel chronograaf. Echt meer dan geweldig.

13 likes

Maar met zo’n resultaat is dat ook weer helemaal vergeten toch ?!?

2 likes

En nog even inhaken vanuit archief :slight_smile:

7 likes

Absoluut, was het helemaal waard

1 like

Da’s een knap exemplaar Clim! :+1:t2:

1 like


Vandaag deze op de rikketik gescoord😃
Loopt goed alleen de chrono reset niet helemaal lekker, dus wel een keer een service nodig. Maar verder in goede staat.

8 likes

Mooie score…:+1:

1 like

Leuke catch, gefeliciteerd :+1:t2:. En als die toch een service krijgt vergeet dan niet de tachyring op de juiste positie te laten zetten. Ik heb ook een paar Seiko’s met deze ‘afwijking’, het is net niet af zo :thinking:

@domega Bedankt. klopt had ik gezien. Die gaat dan ook goed gezet worden.:+1:

1 like

Echt een Seiko kwaaltje…

1 like

Vandaag deze weer eens om, bij het uitlijnen van de chronowijzer van een andere 6138-0011.

13 likes

Zo’n mooie klok vind ik dit. Ik heb exact dezelfde. Precies als deze van Aad57 hierboven. Het horloge is aan mij gegeven jaren geleden. De eigenaar overleed en liet het horloge aan zijn vriend na; mijn schoonvader. Aangezien die niets met horloges heeft (en ik wel!) mocht ik hem hebben. Met een duits/engels datum wiel.
De mijne is afkomstig uit november '74. Ik draag hem met enige regelmaat, maar ben er wel zuinig op. Niet in het water of klussen oud. Ondanks dat het horloge prima loopt, gaat hij na een dag een paar minuten achterlopen. De bovenste pusher komt niet meer terug zodra je hem ingedrukt hebt. De chrono reset wel gewoon precies op 12. Voor zover ik weet is het horloge helemaal origineel incl. de stalen bracelet.(een extra linkje zou wel fijn zijn #beetjestrak…)
Van de onderhoudshistorie is mij niets bekend. Zolang als ik hem heb is er in ieder geval niets mee gebeurd. Ik denk dat het verstandig is om eens een onderhoudsbeurt te overwegen. Ik verwacht dat alle gaskets verworden zijn tot een uitgehard stukje brokkelig rubber.
Goed topic dit!

4 likes

Inmiddels zijn we 30 posts en 6 maanden verder, maar het was het wachten waard…DOEL BEREIKT!!
De 7017-6050 zat helemaal vast, en had daarom wat extra TLC nodig. Nu loopt hij weer fluweelzacht, en ook de pushers gaan weer botermals. Mooi setje:)

13 likes

Wat lijkt me dat toch een feestje om dat af te ronden met zo’n knappe set als jij daar hebt.
Inclusief promotiemateriaal…

Lekker!!!

1 like

Gefeliciteerd met dat gave en uiteindelijk toch heel snelle setje :clap:

En het wachten waard zou ik zeggen !!!

1 like

Uh mooie maar geen 6138 geloof ik :innocent: