Ik zal even kijken! Helaas een beetje een teleurstelling. De staat van de kast en het glas is beter dan verwacht, maar in tegenstelling tot wat de verkoper beloofde doen de pushers het niet. Een van de veertjes van de pushers ontbreekt ook, ze zitten los in de kast gedrukt terwijl ik vermoed dat ze ergens achter moeten haken in het uurwerk? Daarnaast zat de afgebeelde Seiko-doos er niet bij en was het beroerd slecht verpakt…
Waar zou ik qua revisie reparatie ongeveer rekening mee moeten houden? En nogmaals, iemand een goed adres in Nederland? Dan weet ik een beetje waar ik tegenaan kijk en wat ik ga proberen te regelen met de verkoper, als die thuis geeft natuurlijk.
Zo was hij geadverteerd, enige beschrijving was werkend. Heb nog specifiek gevraagd of de pushers werken en het horloge goed naar 12 reset, wat het geval was volgens de verkoper
Los daarvan trouwens een hele gave chrono en wel eentje die een opknapbeurt verdient. Maat is door de korte lugs ook prima op m’n dunne polsen (grootste horloges zijn tot nu 39mm) Had hem even snel om de pols geslingerd met de molequin van m’n Yema, de band was voor mij te lang en moet ik nog op maat maken, maar wil eerst even kijken wat ik kan doen met de verkoper (gedeelte aankoopbedrag terug of horloge terug) if any…
Goed je hebt een prachtige Seiko gekocht.
Waarschijnlijk zitten de pushers vol met 50 jaar oude blerf en meuk.
De pushers worden vastgehouden door de uurwerkring. Dus als die niet goed zitten vliegen de pushers en de knoppen eruit en weg veer.
Ze zijn bij de Speedtimerkollektion.com te koop veertjes en nieuwe pushers met rubber O-ringen.
Je glas is een G-type dat is een speciaal glas met glas en bezel als 1 geheel.
Kijk maar eens op YouTube.
Ebay heeft er wellicht nog.
In ieder geval moet je toch wel rekenen op 200-300 euro.
Thanks, dan kan ik hem in ieder geval morgen even dragen om te zien of ik een beetje aan het voor mijn doen grotere formaat kan wennen voor ik hem voor een service stuur. Helaas wil de chrono niet meer stoppen, hij blijft lopen. Uurwerk ziet er wel superstrak uit, geen sporen van roest of flink vuil. Is een 6138A trouwens, afgaande op het serienummer is deze van begin '72.
Damm dit is zo’n topic waar ik heel veel last mee ga krijgen.
Jammer dat het zo stil hier is.
Heb me al een tijdje geleden bedacht dat een 6138 jumbo op m’n lijstje komt
Heb al een mogelijke kandidaat voor ergens in de herfst bedacht maar hier kijkend heeft het me wel overtuigd wat ik wil.
Zal aan mij liggen maar buiten de uitgelegde technische verschillende van het glas zie ik weinig verschil tussen de 300x kasten.
Hoop dat iemand me het kan uitleggen
Tot nu toe op chrono alleen overprized of over polished of afwijkende wijzers gevonden.
Das zonde. Hoop op een beetje beter klimaat dat ze niet roesten
Met de 6139 hebben ze toch een geschiedenis in het ontstaan van de eerste automaat chronograaf waar zenith (terecht of niet) met de elprimero dat nog steeds viert.
In mijn ontdekkingsreis ben ik nog wel opzoek naar de verschillende 300X serie versies
Ik kan je niet helpen met je vragen of de zoektocht, maar ben het eens dat een jumbo een topper is. Ik heb er jaren terug een gehad, wel maar kort want ik vond hem zelf wat te groot om mijn kleine polsen ogen. Echt een Jumbo maar wel met een schitterende wijzerplaat, qua kleur en lagen is het echt top. Veel plezier met de zoektocht!
Zelf vind ik die rekenliniaal versie wel cool, verder de bekendste 3000 - de zgn Jumbo wel imposant om te zien maar zoals eerder ook al genoemd best groot aan een polsje:nerd_face:, de meeste 6138’s natuurlijk… nog even een archief plaatje om dit topic op gang te houden