Seiko 6138 only

Mooi hoor, de “Tokei Zara” toch?

Klopt. Vandaag nog een keer getest, maar stopt gewoon soms. Dus echt tijd voor een service.

Man ik ben al een tijd op zoek naar een oem bracelet.
Nu staat deze ook niet verkeerd maar ik wil hem gewoon zo orgineel mogelijk hebben.

6 likes

Ik heb wel de originele bracelet, maar die krijg ik onmogelijk om mijn polsen…Is best wel klein…

1 like

Denk inderdaad dat jij de gemiddelde japanner voorbij gaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Had laatst trouwens een Omega voor mn vriendin uit japan gehaald, daar zat ook zo’n kinderbandje om grootste gat was op 15cm oid…

De gemiddelde Nederlander ook nog wel, hoor!

1 like

Geen idee wat de originele bracelet van de Tokei is…

deze zat er in elk geval al op, niet echt iets bijzonders geloof ik :thinking:

2 likes

Dit is de originele band (XAA501). En zoals je ziet, echt heel erg kort! 15,5cm lang.

2 likes

Och

Voor mijn ouwe polsjes is dat nog ruim genoeg hoor :hugs: Kom maar op :+1:t2:

9 likes

Ook leuk met die flat bracelet :+1:t2:
Mijne lijkt wat rondere schakeltjes te hebben :slightly_smiling_face:

5 likes

De mijne is aftermarket maar het past goed, en de endlinks zijn perfect aangepast. Naadloos bijna.

1 like

Viel mij ook al op, fijne combinatie zo :+1:t2:
Vreemd eigenlijk dat twee anderen uit de familie wel flatlink bracelets als standaard meekregen🤔

6 likes

Weer eens wat leven in dit topic blazen.
6138-8020 vandaag na lange tijd weer eens om.

16 likes

En hij is nog lekker lenig ook zie ik

Ik heb mijn 6138-8020 panda te koop gezet in het blauwe. Nieuwe liefhebber gezocht!

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-seiko-6138-8020-panda-chronograaf/476330?u=amusicar

1 like

Twee foto’s van vandaag. Niet op de juiste dag en datum gezet…

8 likes

Hallo 6138-vrienden, ik heb een mooie Jumbo onderweg, wat is een goed adres voor service en vervanging van het glaasje? Locatie maakt niet zo heel erg uit, deze durf ik wel te verzenden =)

Dank!

2 likes

Welk model heb je gekocht want er zijn een aantal variaties van de Jumbo.
Maak een foto van de achterkant dan kan ik je wellicht helpen met het glas.

6 likes