Seiko 6138 only

Vind hem zo ook al een hele nette p hoor Aad :+1:

2 likes

Eindelijk ben je er aan toegekomen! Mooi hoor!

1 like

Sinds 20 december niets meer gepost in dit “6138 only” hoekje. Laat ik dan maar ns ongegeneerd mijn recent verworven koningskoppel showen. Iedereen een prettig en lang pinksterweekend toegewenst!

11 likes

:ok_hand:

Vandaag gekozen voor de Jumbo. :grin:

Vergeet ik de datum aan te passen. :blush:

9 likes

Vandaag de rechtse om de pols, sinds binnenkomst is hij er nauwelijks af geweest.

7 likes

Hoef je niets aan uit te leggen…dat snap ik wel :+1:

Zit bij mij ook regelmatig dagen achter elkaar om de pols. Zijn bruine broertje nog vaker trouwens, zeker nu de herfst er weer aankomt :fallen_leaf: :hiking_boot::scarf:

1 like

Kan eigenlijk niet maar stiekem vind ik die linkse leuker :slightly_smiling_face:

Die is ook cool. Is moderner toch? Ziet ze niet heel vaak…

1 like

Klopt, volgens mij amper verkocht in NL…:relieved:

Inderdaad een moderne reissue maar dan met quartz, was destijds alleen voor de Japanse markt en limited gemaakt.
Je ziet ze dan ook erg weinig, en tegenwoordig doen ze qua waarde niet meer onder voor de oude bullhead. Dat was een paar jaar terug wel anders…

Qua afwerking overigens ook echt een net horloge, de band kon beter maar de kast is schitterend en de wijzerplaat qua verkleuring naar het midden en de indexen, echt een plaatje.

3 likes

Beste 6138-fans. Heeft iemand een chronowijzer liggen voor dit projectje Tokei Zara? Heb al gevraagd bij @Proenski en @Aad57….maar helaas hadden die niks liggen. Het schijnt dat de chrono wijzer van de bullhead erop past, dus dat biedt misschien kansen. Ook tips welkom🤗. Thx. Mvgr, Corné

6 likes

Je moet eens bij speedtimercollection.com proberen die hebben weliswaar replica onderdelen maar dan heb je er tenminste 1 zolang je op zoek bent naar een originele.
Ik ben namelijk op zoek naar een bijbehorende bracelet van de Tokei Zara :grin:
Orgine of replica maakt me niet zo heel veel uit.i-img640x480-1633659537g9fu1a387756 i-img640x480-1633659565auafuv16056
Deze zondag gekocht in Japan! Mooi hè!

5 likes

Hi Spooler. Dank voor de tip en heb die weg idd bewandeld. Snelle levering want lag dinsdag in de bus. Weliswaar vd bullhead maar die moet passen🤞. Hij ziet er niet zo netjes uit als die jij op de kop getikt hebt, maar komt goed. Heb dit weekend nog op Buyee gezeten, maar deze niet gezien. Stond wel een andere op met originele bracelet…dacht ik. Check ik ff voor je. Hoeveel voor deze betaald?!? Grt, Corné

1 like

Net op tijd terug om deze kerstdagen van te mogen genieten. Bij deze iedereen hele gezellige feestdagen gewenst​:christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree::christmas_tree:

7 likes

Hier maar weer eens wat plaatsen, is wat rustig geweest in dit topic het afgelopen jaar…

Misschien kan @automaatje nog wat nieuws inbrengen… :wink::sweat_smile:

3 likes

Hoppa :tada:

6 likes

Nice! :wink:

Lijkt wel een stepped dial, klopt dat? Mooi ding :+1:t2:

1 like

Yes dat klopt thnx :v:

1 like