Er zijn zo wat horloges die ik erg graag eens zou willen hebben. Veel mensen zullen dat wel herkennen. Een horloge dat je niet mist als je het niet hebt. Een horloge ook wat niet al te vaak (betrouwbaar) wordt aangeboden. Het horloge waarvan je denkt, “stel dat ie nou eens langs komt als de financieen het toelaten”…
De Seiko 6139-6002 is, of beter gezegd -was-, er zo een voor mij. Eigenlijk had ik de voorkeur voor de blauwe plaat, omdat ik dat gewoon mooi vind. Maar toen er hier op het forum een langskwam in volledig originele outfit kon ik het niet laten en ben ik voor de gouden plaat gegaan. Deze foto uit de advertentie gaf voor mij absoluut de doorslag:
De Seiko komt op de originele, gevouwen Seiko band met aardig wat rek. De band is nog in goede staat, maar net een fractie te klein voor mijn pols, zeker als het wat warmer is. Ik kon er eventueel een nieuwe band bij kopen, zo werd al in de advertentie gemeld. In eerste instantie had ik daar geen interesse in, nieuw op vintage heeft niet perse mijn voorkeur namelijk. Aankoop van deze band zou echter een kleine bijdrage betekenen voor een goed doel naar mijn keuze. Dat vond ik zo’n uniek voorstel dat ik niet weigeren wilde. http://msresearch.nl/?content=content&description1=Help%20mee&menu_id=5&subtype=1&expand=5&gclid=CNP0sr30-7ECFVF0fAodUk8A9A is in dit geval een bijdrage rijker met dank aan mijn hobby.
De banden, links oud en rechts nieuw:
Het horloge heeft enkele jaren geleden service gehad bij Seiko zelf. Dat is een dikke pre natuurlijk. De oude onderdelen zijn nog wel aanwezig.
Een plausibel verhaal van een enerverend horloge dat zijn weg naar een goed ‘thuis’ met verve heeft volbracht.
Maar,
wat een fantastische kleurschakering heeft deze vintage Seiko!!
Werkelijk een genot om naar te kijken.
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je deze vintage met blijdschap om de pols gespt.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Bezel inlay terug zetten en oude plaat terugzetten Die nieuwe wijzerplaat zou een (goede) aftermarket kunnen zijn, “nieuwe” wijzerplaten uit de jaren '70 zijn zeldzaam en veel waard. Dat andere bandje lijkt trouwens een stelux te zijn, als ik de sluiting zie? Dat was vroeger een leverancier van Seiko en later is die fabrikant overgenomen door Seiko.
Bezel inlay terug zetten en oude plaat terugzetten Die nieuwe wijzerplaat zou een (goede)
aftermarket kunnen zijn, “nieuwe” wijzerplaten uit
de jaren '70 zijn zeldzaam en veel waard. Dat
andere bandje lijkt trouwens een stelux te zijn,
als ik de sluiting zie? Dat was vroeger een
leverancier van Seiko en later is die fabrikant
overgenomen door Seiko.
Daar zou je goed gelijk in kunnen hebben. Ik krijg nog een afschrift van de kwitantie van de beurt. Misschien dat daar nog wat meer uit blijkt.
Erg veel kennis van vintage Seiko heb ik niet, vandaar dat ik blij was vertrouwd te kunnen kopen…