Mede horloge liefhebbers lotgenoten
Ik heb een seiko horloge 6139-6012 waarvan het glas beschadigd was. Via deze site las ik dat het mogelijk was deze te polijsten met cerium oxide. Ikheb dat spul aangeschaft en zojuist getracht hiermee het glas te polijsten. In eerste instantie met een oude nylonkous met de handen toen dat niet veel resultaat bood met de dremel met polijst schijf. Resultaat er is eengrote scheur ontstaan in het glas. Wellicht is dit door de warmte van de dremel ontstaan maar van te voren zag ik niets aan beginnende scheur die nu over het hele horloge loopt.
Had ik de dremel niet moeten gebruiken.
Ik heb nu een 2e hands glas gekocht maar weet nu niet hoe ik die moet plaatsen. Wie kan mij daarover informeren.
Alle tips zijn welkom.
Bezel er af. Kast open en uurwerk er uit. Glas er uit drukken en de nieuwe er in. Bezel er op klikken.
Maar heb je daar de juiste tools voor?
Dat is een snelle reactie:) ik weet niet wat voor tools hiervoor nodig zijn ik heb alleen een glazen pers zou het hiermee lukken
Je hebt de juiste mal nodig om de bezel terug te plaatsen. Verder een kast mes om de bezel er af te halen.
Ok
Als het glas ontvangen is ga ik het proberen de bezel afhalen moet lukken met een kastopener hoop ik