Seiko 6139-6012

Hoi,
Ik ben in Spanje waar een Seiko 6139-6012 te koop is. €279,95. Is dit een goeie deal?


Ik ben heel benieuwd!
Matthijs

1 like

Als hij nog origineel is, is het een leuke prijs volgens mij.

Bij Chrono24 staan ze voor meer. Vraag is vind jij hem mooi en ga je hem dragen of koop je hem voor de doorverkoop?

Voor dat geld nam ik hem mee.

Ik zou hem voor iemand hier kopen, 280 euro mag ie dan weg. Ik ga m even omdoen om te kijken of het iets is. Als iemand interesse heeft in zon ding (als ik dat hier mag doen), laat maar weten.

1 like

De chronograaf werkt gewoon, er zit wel erg veel rek in de band en de schakels zijn er verder niet meer. Lijkt goed te zijn dus.

Als niemand hem van het forum hem wil, verkoop op Catawiki levert zeker 4 tot 500 op.

tachymeter is niet goed uitgelijnd. Opzich is dat geen groot isseu en te fixen maar ik vraag me dan wel af hoe dat komt. Lastig van 1 foto te beoordelen maar lijkt me er verder prima uit te zien.

Het gevoel van rek op de schakels komt deels gewoon door het ontwerp van de band, het is een erg “bewegelijke” band met de kleine korrels en de schakels horen ook niet heel dicht op elkaar te zitten.

Dat zeker niet. :upside_down_face: Probeer hem maar eens te verkopen voor 400+

1 like

Er staat er nu 1 op bijna 400. Vanavond loopt die af. Komt nog wel wat bij denk ik.
Heb ze de laatste tijd in de gaten gehouden. Zelfs uitschieters van 650 euro.

ik zie er een op staan die nu op 250 staat of kijk ik dan verkeerd?

Ik heb hem laten liggen, voelde me er uiteindelijk niet goed bij. Als iemand hem had willen hebben dan spijt het me!

Begrijpelijk, vintage is altijd lastig.

Zoek maar eens op seiko Pogue.

Of haal.ik diverse modellen door elkaar ?

Maar dat is een heel ander en gewilder model :smile: Niet alle 6139’s zijn even veel waard. Een goeie sunrise is 2k waard terwijl de minder geliefde modellen meer rond de 200 zijn.

OK nu begrijp ik je.

Ik dacht dat het een.pogue was

Ik ben wat dat betreft een beginner.

Hij is weg gegaan voor 390.

Dat is wel erg veel, zeker omdat hij niet helemaal origineel is. Gekke wereld daar op Catawiki. Waarschijnlijk hielp het te hoge estimate mee. Maar als verkoper hou je er dan niet meer dan 350 aan over.

De estimate is altijd aan de hoge kant. Dat is hun winkel he.

Ik heb er iets meer dan een jaar geleden 1 op Catawiki gekocht voor 200 euro, Daar kwamen nog wat verzendkosten enzo bij maar al met al voor minder dan 250 euro had ik hem. Moet er wel bij vertellen dat dit zonder de originele band was. 275 met originele band is daarmee, mijns inziens, een koopje.