Seiko 6139-6012

Jaloers las ik altijd de verhalen van horlogeliefhebbers die een mooie vondst deden in het laatje van een naast familielid. Vandaag had ik ook zo’n moment toen ik in een la bij mijn vader een Seiko vond. Na een appje met de vraag of hij gemist zou worden ging hij om mijn pols mee.Ik ben erg benieuwd naar het verhaal er achter. Heb hem zelf nog nooit gezien, wellicht ligt hij dus al gewoon 25 jaar stil!

Het is een seiko 6139, welbekend uit deze serie is de “pogue”. Het horloge is echt nog in superstaat en voorzien van de originele stalen band. Deze ga ik nog omwisselen voor een lederen exemplaar ( zwart wit gestikt of bruine rally). Verder weet ik er weinig van helaas. Leuk is dat je de datum kunt verzetten door op de kroon te drukken. De dag is mij echter nog een raadsel…

Fotos;


Heel mooi horloge. Dat zijn de leukere vondsten!
De datum heeft inderdaad een quickset door op de kroon te drukken.
De dag heeft ook een quickset, dezelfde kroon, maar dan harder drukken.
Probeer het maar eens :slight_smile:

grtz Melvin

Top, het werkt! Kwam net onderstaand tegen. Iemand een idee waar ik een dergelijke band kan vinden?

http://wornandwound.com/2012/09/12/affordable-vintage-1970-seiko-6139-7010-chronograph/

Mijn beste,

Leuk zo’n familie vondst!!
Veel draagplezier.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heel mooi! Meestal zijn de originele bandjes verdwenen/stuk. Dus dat die er nog bij zit is zeker uniek te noemen. Begint het serienummer met een drie? (moeilijk te zien) Want dan is ie uit december 1973 :slight_smile:

Nee een 5… Iets later dan?

1975 :slight_smile:

Mooi horloge, super vondst!

Mvrgr, Andre

En met een beetje hulp van KO;

Mijn eerste Automaat, naast die van mijn vader.