Seiko 6139-7002

Toevallig heb ik deze seiko 6139 in bezit gekregen en ben zeer benieuwd of iemand mij verder kan helpen. Ik zie dat hij de bezel of glasring mist. Ik zou hem graag in ere herstellen. Dus kan iemand van de seiko kenners mij helpen aan de missende onderdelen, dan wel info verstrekken waar ik mogelijk iets kan vinden.

Het uurwerk loopt nog prima maar ik ben er nog niet achter hoe de chronograaf werkt. Mogelijk ergers terug te vinden?

Kan mogelijk iemand iets zeggen of het jaar van herkomst?.

Ik heb wel gelezen dat het een zeer populair type horloge is en eigenlijk niet mag ontbreken aan je verzameling.

Vast mijn dank. :grin:

2 likes

Hij komt uit 1974. De eerste foto is een foto van het horloge? Ik zie nog niet iets dat ontbreekt, wat is er mis volgens jou? Aan de foto te zien is de chrono minuten teller niet origineel.

Chrono starten of stoppen met bovenste pusher. Chrono resetten met de onderste. Is geen flyback dus je moet hem eerst stop zetten om te resetten.

1 like

Leuke aanwinst! De bezel lijkt me er inderdaad gewoon te zitten, dit is namelijk een model zonder de pepsi tachymeter.
Ziet er goed uit, de minutenwijzer is inderdaad vervangen, zoals Daniel hierboven al zegt. Jaar is dus januari 1974, herkomst is zo niet echt iets zinnigs over te zeggen behalve dat hij niet voor de Japanse binnenlandse markt gemaakt was.

Wel erg leuk dat de originele stalen band er nog bij zit! Veel plezier ervan in ieder geval!

Voor je idee, een volledig originele in dezelfde kleur van Google:

Hier een foto van het zijaanzicht er mist volgend mij toch wel een ring.

Of toch niet zoals de foto van hierboven laat zien :roll_eyes:

1 like

Lijkt er bijna op of er een andere bezel op is gezet, die eigenlijk niet past.

Voor onderdelen kun je op Ebay checken of even Vlad op Marktplaats benaderen. Onderdeelnummer is 83338949

Linkje naar Vlad zn advertentie:
Veel Seiko onderdelen, glazen, kronen, gaskets, coils
Op aanvraag

Die bezel ziet er inderdaad verkeerd uit.

Het lijkt erop alsof er gewoon iets mist aan de groef te zien.