Seiko 6139-8002

Vandaag een op MP gekochte Seiko 6139-8002 binnen gekregen. Supe rmooie klok. Ik heb hier echter een paar vragen over. Wie weet kunnen jullie mij helpen:

-Hoe zet ik de dagaanduiding van duits naar engels?
-Waar kan ik info vinden over dit horloge?

Het horloge heeft een paar kleine problemen: glas is wat dof, minutenaanwijzer van de chrono staat iets voor. Waar kan ik dit laten verhelpen en een nieuw glas op dit horloge laten zetten? Zou het horloge ook graag een service beurt laten geven. Waar kan ik dit het beste laten doen? Bij een Seiko dealer?

Alvastbedankt voor de tips. Hier een foto “geleend” van de verkoper.

mooi klusje voor Richard!

Hallo Mako,

Leuke 6139 die je hebt gekocht(tu) De kroon die je gebruikt om de tijd te verzetten werkt ook om de dag en datum te verzetten. Druk de kroon licht in en de datum veranderd, druk de kroon hard in en zowel de datum als de dagaanduiding veranderd. Bij het aanpassen van de dagaanduiding bepaal je zelf welke taal je gebruikt.

Voor onderhoud zou je Richard Ashkam kunnen benaderen. Hij heeft veel tevreden klanten op dit forum, even de zoekfunctie gebruiken.

– moved topic –

Bedankt voor de reactie. Maar als ik op de kroon druk gebeurd er niets.

Harder drukken. Indien geen reactie, dan is waarschijnlijk dag-datumverrstelling defect. Klusje voor Richard Askham. Goed en niet duur.

Heeft iemand het adres / e-mail adres van de bewuste Richard?

http://thewatchspotblog.com/

mvg, Frans

Ok bedankt. Maar kan ik er ook mee naar een SEIKO dealer of raden jullie me dat af?

Mako Schreef:

Ok bedankt. Maar kan ik er ook mee naar een SEIKO
dealer of raden jullie me dat af?

Dat is persoonlijk (dealer), op dit forum is er genoeg vertrouwen in Richard en ik denk persoonlijk dat je een stuk goedkoper uit bent. Mochten er onderdelen nodig zijn dan zal een dealer het zoeken toch doorberekenen itt Richard die genoeg kanalen kent plus zelf een behoorlijke voorraad vintage onderdelen heeft.

mvg, Frans

Ik vraag me af of een Seiko dealer je wel kan helpen.
Bij mijn weten worden er n.l. in Nederland via de officiële kanalen geen mechanische horloges verkocht, behalven dan in de Seiko Shop op de Heiligeweg in Amsterdam.

dealer kan alleen: kast opendraaien-oude batterij eruit-nieuwe batterij erin- kast dichtdraaien. NIET doen dus.

sakiwebu Schreef:

dealer kan alleen: kast opendraaien-oude batterij
eruit-nieuwe batterij erin- kast dichtdraaien.
NIET doen dus.

mwoah, sommigen kunnen wel iets meer hoor.

maar dealers kunnen het horloge ook naar Seiko opsturen, althans daar had MonsterRob het laatst over. ik heb er geen ervaring mee.

ikzelf zou het naar Richard sturen.

Opsturen naar Seiko heb ik uiteenlopende verhalen over gehoord, met mijn “vintages” zal ik het risico niet nemen, een nieuw exemplaar wel.

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties,echter: I kheb contact opgenomen met Richard.Hij vertelde dat hij dit type SEIKO chronograaf niet meer restaureerd. Helaas dus. Weet iemand mischien nog een ander adres?

Of heeft iemand belangstelling voor dit horloge? Doe maar een bod via PB. Ik vind het horloge er mooi en vind het jammer dat Richard niets meer doet met deze SEIKOS

Ik zou een e-mail naarr Seiko Nederland sturen. Die hebben een groot aantal horlogemakers die werkzaamheden voor ze uitvoeren. En als ik goed ben ingelicht, vallen de prijzen enorm mee!