Dit horloge ligt al ongeveer 35 jaar in de la. Het is van mijn overleden vader geweest. Ik wil dit horloge graag gerepareerd hebben zodat ik het weer kan gaan dragen.Iemand advies wie hier de beste persoon voor is?
Dit is een Seiko 6139-6012 “Reverse Panda”. De datering lijkt van 1971 te zijn.
Hier een plaatje uit een oude catalogus van dit type, met geel-oranje wijzers en zwart datumvenster. Maar er waren nogal wat verschillen, zoals met- of zonder de water 70(m) resist tekst. Afhankelijk van de afzetmarkt of jaar? Geen idee hoe dat zit.
Mijn vroege JDM 6010 heeft daar water 70 proof staan, maar er zijn ook exemplaren waar die tekst ontbreekt. En er zijn fakes en Frankenwatches. Als de jouwe nog 100% origineel is, is dat de moeite waard om hem goed te laten vertroetelen.
Naast @PT_Seiko zou ik ook EM-Watches uit Houten aanraden, waar diverse 6139 eigenaren heen zijn geweest met succes. Vooral het glaasje is niet altijd makkelijk passend.
Mooi exemplaar en zeker de moeite waard om op te knappen. Glas gaat moeilijk worden denk ik, zal wss aftermarket moeten worden. Zit er nog beweging in het uurwerk?
Jammer van het bandje, tenzij je er emotionele waarde bij hebt zou ik die eraf halen.
Eens, de band die erop hoort is een Seiko 19mm 3-rail link bracelet. Ook een railtrack (2-link) misstaat niet. Maar rally-style bracelets zijn erg populair en periode correct, dankzij Bruce Lee, die een 6139-6010 droeg. De 6012 valt ook onder de “Bruce Lee” noemer.
Ook op bruin leer staat het goed, vind ik. Dan komt de C-shape kast mooi tot zijn recht en het geeft de kleuren op de wijzerplaat wat meer contrast. 19mm brede bandjes zijn typerend voor vele Seiko 5 modellen.
Volgens mij doet Aad het niet meer, althans toen je 2 jaar terug mn Pogue kocht kreeg ik die indruk.