Hier wat foto’s van mijn Seiko 6139 kwartet
Het zijn de 6139-6002 (aka Pogue), 6139-6012, 6139-7100 (aka Helmet) en de 6139-8040.
Ze komen alle 4 uit de jaren '70, met de 6012 als oudste uit Mei 1971.
De 8040 komt uit Maart 1974, de 7100 uit januari 1976 en de 6002 als ‘nieuwste’ uit september 1976.
Ik denk overigens dat ik enkele van deze (en wat andere horloges) toch maar weer weg ga doen, er is namelijk nog 1 vintage Seiko welke ik echt graag wil en dat is de Bullhead. Dus dan moeten er een paar weg en dan kan die er misschien eens komen.
Alleen wel lastig… Welke gaan en welke blijven? Ik zit eraan te denken om ze allemaal weg te doen behalve de Pogue, hoewel de Helmet ook erg gaaf is…
Het is echt een totaal ander horloge zo met de originele bezel… Ik heb hem er tussen liggen op leer met de Pepsi bezel Gaaf horloge in ieder geval! Misschien een idee trouwens, om de bezel eens los te wippen en die (lichtjes) te polijsten. Dan heb je in een keer een heel ander horloge
Ik heb bij moeders thuis nog een Seiko van Pa gevonden; een 7A28-702A en ben nu de te vervangen onderdelen aan het zoeken. Best nog wel lastig om nog origineel spul te vinden, maar gelukkig iets onder de prijs van m’n Speedmaster onderdelen. Wie tips heeft over interne parts…ik hoor het graag!
Bedankt voor de leuke reacties allemaal
Ik was vanmiddag een verkoopbericht aan het typen voor de 8040 maar ik ben bang dat ik er teveel spijt van ga krijgen… Dus toch maar niet. Voor nu blijven ze mooi alle 4. Wel heb ik besloten dat ik de pepsi bezel van de 6012 ga vervangen voor een originele bezel. En om de kosten mooi te drukken, doen we morgen gewoon de pepsi bezel Ebay op en betaalt het zichzelf zo mooi terug (als het goed is…)