Seiko 6159-7001

Goedenavond.
Mijn naam is Rudi en ik ben geheel nieuw op dit forum. Door het zoeken naar info op het net of mijn oude Seiko het nog waard is om te repareren kwam ik oa op deze site terecht en tot mijn stomme verbazing blijkt mijn Seiko het nog waard te zijn ook om een service beurt te laten geven. Ik heb mijn 6159-7001 ergens begin jaren zeventig nieuw gekocht en buiten de band, heeft deze me nog nooit in de steek gelaten… Mijn vraag is welk bedrijf hier in Nederland de Seiko een goede servicebeurt kan geven? De autowinder werkt niet meer, dus hij loopt niet. Ik hoop dat ik een serieus advies kan krijgen van iemand op het forum.
Bedankt alvast voor de te nemen moeite.

8 likes

Deze link zou je goed op weg moeten helpen. Succes! En oh ja, we houden hier van foto’s!

1 like

@Taged was mij voor.
Wat een gave seiko. Ik hoop dat je hem weer aan de praat gaat krijgen.

1 like

Hartelijk dank voor de info, stel ik zeer op prijs! Nu nog uitvogelen hoe ik een foto uploaden moet…

1 like

Tip, koop een 61xx donor voor de opwinddelen.

Prachtige horloges!

14 likes

7 likes

Hierbij wat foto’s van de Seiko. Een bijbehorende band zoek ik ook nog…

Nice! :+1:

Nou, dat is een bijzonder bezit. Mooi horloge en met zo’n geschiedenis is het het zeker waard om hem te laten opknappen.

Pfoe wat gaaf zeg en dat je hem gewoon al 50 jaar in bezit hebt! Nooit meer weg doen tenzij je geld nodig hebt.

1 like

Prachtig😍! Zeer zeker de moeite waard.

Mocht je dit uiteindelijk zelf niet meer vinden, er zijn hier veel liefhebbers die hem zonder knipperen van je overnemen haha.

Uiteraard gewoon lekker zelf houden. Ze worden ook steeds zeldzamer. Als ik me niet vergis maar een paar jaar gemaakt.

Het beste is om @Aad57 te vragen.
Die is heel goed in dit soort horloges.

Maar heel druk dacht ik.

Vragen kan altijd…

:star_struck: Prachtige Seiko en deze is zo een beetje een “natte” :sleeping: droom van een Seiko liefhebber :partying_face:
Succes met onderhoud
Groeten Iwan :motorcycle:

Als @Rudi1 eens wist wat hier online voor betaald wordt in deze conditie :face_with_hand_over_mouth: :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Allen heel hartelijk bedankt voor de leuke reacties :grinning:! Ik zal eens proberen contact te krijgen met Aad57, dat gaat vast wel lukken… Ik had dus absoluut geen idee dat dit horloge redelijk uniek is. Zo leer je dus nog eens wat als je gaat Googelen…

3 likes

Ik had die prijzen ook al gezien, lijkt me absoluut de moeite waard om eens naar te laten kijken… Onder de 4300 euro gaat niets… En een heel mooi horloge, hoor :+1:! Lekker zelf houden en van genieten. Al die jaren moeten toch wel wat herinneringen brengen…

2 likes

Dit is een van de meest gezochte vintage seiko horloges die er zijn.

1 like