Seiko 62MAS reissue --> SBDX019!

7 likes

Wat is de bron van deze foto’s?

Mooi, benieuwd naar de uiteindelijke prijs

watchuseek

En de non-LE’s

SBDC051 (black) SBDC053 (blue), 69,100 JPY
50 x 43 x 14mm

4 likes

Voor EUR 565,- kan ik me wel over die wijzers heen zetten…, ik vind het wel toffe klokjes, zeker als je het origineel niet als referentie neemt.

Voor die prijs wil ik het er ook wel op wagen. Hopelijk kan ik me over het ‘X’ logo heen zetten alleen. Ik snap die keus echt nog steeds niet!

50 x 43 is helaas te fors voor 50% van de polsen.

Hier een filmpje van de Sbdc051 waarop de kastvorm en stalen band goed te zien zijn. Stuk duidelijker dan de foto’s tot nu toe.
Ik moet zeggen deze 051 is best heel gaaf!

2 likes

Gooi hem nou gewoon op rubber :fearful: Dit ziet er toch niet uit zo op staal. :pensive:

2 likes

De endlink kan inderdaad beter :grin:

Ik heb er een beetje mixed feelings over als ik het filmpje kijk. De kast is echt prachtig, maar op rubber zou hij veel beter staan dan op staal. En de wijzerplaat en wijzers ogen heel erg goedkoop, wellicht is dat in het echt anders. Zou hij de meerprijs tov een Sumo waard zijn?

Ik vind hem qua vormgeving (inderdaad op de endlinks na) best geslaagd. Maar hij oogt wel echt heel erg groot, zeker omdat die kerel in de video nogal forse polsen lijkt te hebben.
De SLA is gelukkig een stuk kleiner, maar die is me dan weer wat te veel aan de prijs.

1 like

Erg mooi, op 40mm zou dit een winner zijn. Deze is gewoon te groot.

Ik vind de kast, wijzerplaat en lume top. Denk wel dat de stalen band niet super mooi aansluit en de bouw van de kast meer is ingericht op een rubberband zoals @koekoek al aangeef. Prijs vrij fors in verhouding met Sumo en Shogun.

2 likes

Mooie klok!! :+1:
Maar ook in deze Seiko zit het 6R15 uurwerk. Dat proppen ze in horloges van € 300 en dus ook in een klok van € 1000.
Goed uurwerk wel, maar ik vind de accuratesse van de 6R15 eigenlijk geen € 1000 waard.
Seiko neemt blijkbaar niet de moeite om het fatsoenlijk te reguleren.

Ik heb de ETA 2824 in een (eigenlijk nog twee ) Steinhart zitten en dat is enorm veel accurater dan het 6R15 uurwerk dat in mijn Sarb en Sumo zit. Ook accurater dan in de Shogun die ik had.

Sterker nog, mijn Oriënt Mako XL is accurater dan welke Seiko ik ooit had en nog heb.
Alle Oriënts die ik heb zijn accurater dan de Seiko’s.

1 like

Dat is met eta 2824’s toch ook? ZItten in horloges van 400 en 2000 euro :wink: Al Seiko’s uurwerken worden niet in de fabriek gereguleerd. Ook het uurwerk van de MM300 niet. Dit bekenent niet dat het slechte uurwerken zijn, je kan ze zelf bij de horlogemaker ook nog laten afregelen :wink: Mijn sumo liep na afregelen volgens mij +2 seconde per dag ofzo. Volgens mij reguleert Orient zn uurwerken ook niet, dat is gewoon puur geluk.

De verschillen met de sumo zijn als ik op Seiya lees de diashield coating en het saffier glas. Maar of dat de 300$ extra waard is…

Dat is dan wel zo met de ETA2824 maar zoals jij ook vast weet, zijn er gradaties in het 2824 uurwerk.
Standard. Elabore en Topgrade.
Dat is bij het 6R15 uurwerk niet het geval.

Ik maakte het vergelijk met de 2824 in de Steinharts omdat zelfs zij het 2824 Elabore in een klok stoppen, dat voor een prijs onder de €400. Dat uurwerk is veel accurater dan de 6R15 zoals ik heb ervaren.

Wellicht is het toeval dan mijn Oriënts accurater zijn, maar mijn Mako XL heeft al van alles ondergaan en dat ding is ongekend accuraat. Nog steeds.

Is iets dat mijn is opgevallen, mijn ervaring.

1 like

Ik heb beide uurwerken en ze lopen beide echt bijzonder accuraat, maar dat is wel geluk hebben. Mijn 6r15 hoor je wel als het stil is trouwens. Voordeel van de 2824 is dat ie 28.000 ipv 21.000 (6r15) loopt, dus meer een vloeiende secondewijzer.

2 likes

voordeel hier van is de geleidelijkere krachtoverbrenging van veer naar balans waardoor een grotere precisie bereikt kan worden. Nadeel is het frequentere onderhoudt.

Een uurwerk is veel meer dan hoe accuraat hij loopt als hij uit de fabriek komt. Na een service ligt het er dan ook maar helemaal aan hoe goed je horlogemaker is hoe hij dan loopt.

1 like