Seiko 62MAS reissue --> SBDX019!

Ah. Tegeltje gevonden?

Nee, spreekwoordenboekje op het toilet

Spoel dat ding maar gauw door dan. :wink:

Kan niet, diameter is veeeeel te groot :joy:

2 likes

Niks mis met 43mm. Heel doorsnee maat, voor een herenhorloge. Zeker niet extreem groot. De SKX, die in '96 werd geĆÆntroduceerd, is al 42mm en draagt qua formaat heel bescheiden. En de Turtle (reissue) heeft met z’n 44mm ook een prima draagbaar formaat. Gewoon even afwachten. Er zijn nog veel meer factoren dan alleen de diameter van de kast, die bepalen hoe een horloge draagt.

En ik zit persoonlijk niet te wachten op een horloge van minder dan 40mm. Kom op, dit is een duiker; geen dress watch! Een duiker moet voor mij wel een beetje wrist presence hebben. En daarnaast is dat nou precies een van de problemen die ik met vintage heb: die ielige dunne miniatuurklokjes. Ik heb er niks mee. Leuk op de foto, maar niet om een mannenpols.:slight_smile:

6 likes

Nope, op rubber alleen als ik me niet vergis.

1 like

De originele 62MAS is volgens mij net geen 38mm maar draagt wat groter toch.

Maar als je wat groters vintage wilt, zou ik een 6105 aanraden, das echt geen ielig klokje…:slight_smile:

ergens anders in het topic stond 39.6. Geen idee wat het nou word, hopelijk iig geen 43

Nee weet ik; heb ik wel 'ns om gehad. Moet in die tijd echt ā€˜huge’ geweest zijn.:scream:
Ze zijn er ook wel, vintage duikers met een beetje moderne afmetingen. Maar veel vintage spul ziet er los op de foto of zelfs op een close-up wrist shot geweldig uit, maar draagt in het echt als een dameshorloge. Ik vind het vaak erg tegenvallen.

En wat betreft de 6105; vind ik een supercoole klok, ook. Maar ik wacht even op een reissue.:wink:
En na de Turtle en deze 62MAS lijkt dat scenario ineens een stuk minder onwaarschijnlijk. Ze blijven je verbazen, die gasten van Seiko!:smile:

Meh.

Een mooi alternatief deze 62MAS Mod

https://uhrforum.de/seiko-62mas-mod-t293279

Ik zag iets soortgelijks voorbij komen maar met een iets mooiere bezel:

3 likes

Klopt. Maar dameshorloges zijn razend populair op dit forum. Liefst zo klein mogelijk en op een viezig leren bandje met scheve stiksels :sunglasses:

3 likes

En daar zijn ze…de non-LE’s

3 likes

Dat zou dan wel een hele erge wijzer-faal zijn… :frowning:

Benieuwd naar real life plaatjes. Ik vind het helemaal niet zo erg als ik dacht. Best leuk vakantiehorloge.

Jammer van die wijzers. Verder ziet hij er goed uit!

43mm en die wijzers?? No thanks!

Gelukkig kun je die wijzers voor een tientje of drie (laten) vervangen. Een non-probleem, dus.

Erg teleurgesteld in de regulars :frowning:

Dan maar de LE!