Seiko 62mas wijzers op SPB051

Goeiendag,

Deze week (dankzij HF) de trotse eigenaar geworden van een piekfijne Seiko SPB051.
De perfecte allrounder waardoor ik mijn Speedmaster Pro wat meer in z’n waarde kan laten.

Ik ben vrij principieel wat betreft het origineel houden van horloges. Dus was ik alles behalve van plan deze Seiko te “modden”, maar sinds ik de SPB051 met de 62mas wijzers online zag, vind ik dat toch écht een stuk mooier. De eerste versie van deze Seikoparts wijzers waren iets te kort. Dat is met deze tweede versie opgelost:

Nu vraag ik me af, is dit met wat basic horlogegereedschap en weinig ervaring zelf te doen?
Of is er wellicht iemand in omgeving Amsterdam die dit als geen ander kan?

1 like

ja dat kan. Is het aan te raden? Nee. :wink:

1 like

Precies zoals ik het zelf al een beetje aanvoelde. Ik zou het kunnen proberen maar mijn voorkeur gaat uit naar laten doen. Dussss, iemand die het leuk vind om hierbij te helpen of is er een goed adres voor Seiko mods?

1 like

Is best Okay om te doen met het juist gereedschap. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Heb hem wel gezien met 300mm wijzers. Dat was ook gaaf.

Iemand in omgeving Amsterdam of anders in Twente die mij kan helpen met de wijzers? Vriendelijk aanbod gehad van Jeranimo maar die gaat precies op vakantie nu ik de wijzers binnen heb. Ongeduldig als ik ben, toch weer even een poging wagen hier op het forum.

1 like