Seiko 6309-7040 - I love it

Ik ben eindelikj toegekomen aan wat klusjes met oud spul, 6309-7040’s.

Allereerst… wat een kwaliteit. In vergelijking met een 7s26, waar dag/datumverzet allemaal plastic ellende is, zit er in de 6309 mooi staal materiaal. Heerlijk solide.

Ben meteen erg los gegaan :slight_smile:

Op Ebay 2 goed lopende horloges gekocht, van een bron waarvan ik weet dat hij zijn best doet om in elk geval goed spul te leveren. De kast is dus al netjes geborsteld en gepolijst, de pakkingen al vervangen. Originele wijzerplaat was enigzins beschadigd, jammer maar helaas.

Toen mocht ik aan de slag.
Nummer 1:
Aangepast door mij:
NOS uurwerk geplaatst, after market wijzerplaat met een beetje extra lume, nieuwe wijzers, domed saffier van Yobokies, solid oyster met solid end links.

En dan krijg je dit:

Wat is de Sumo toch een groot apparaat!!
De 6309-7040 draagt heerlijk, en met de verse lume is het een pracht om naar te kijken.

Nummer 2:
NOS uuwerk geplaatst, witte mod wijzerplaat van Noah, Plongerus van Yobokies, domed saffier, en de bedoeling was ook weer solid oyster met solid end-links te plaatsen. Helaas bleken de end-links fout te zijn, dat komt dus nog.

Ziet er nu zo uit:

Een klant uit Duitsland heeft een pakje ellende mijn kant op gestuurd. Geruild voor een horloge.
Hij wilde graag een draagbare 6309 terug (en dan krijg ik een monster).
Input: een 6309-7040 met verdroogde pakkingen, missende gegolfde ring op de movement-holder (dus los in de kast), foute wijzers, afgeleefde wijzerplaat, uurwerk waar ik geen vertrouwen in heb. Iets om met een grote boog omheen te lopen :wink:

Met de reststukken van “nummer 1” heb ik deze opgeknapt:
Gals overgezet, uurwerk met wijzerplaat etc overgezet.
Alle pakkingen vernieuwd
Flat vented eraan gezet.

End an krijgt hij dit:

Ik weet zeker dat ik nog wat meer met dit type horloge ga stoeien! Wat een fijn horloge.

Dat ziet er weer goed uit! (tu) Ik wacht met smart op mijn SKX007 :wink:

Groeten,

Dimitri

Ziet er echt super uit (tu)

Ondanks de 44 mm vind ik de 6309 één van de confortabelste horloges aan de pols.

En gemod zijn ze helemaal super :smiley:

Nu nog een mooie Monster mod :wink: :smiley:

Prachtig resultaat Rob! :~

Super. Wat een klassebak. Die witte wijzerplaat lijkt me wel wat voor onze Pmle?

Love It!

Verder nog nieuws Rob?

Gr.

Heel mooi Rob!

Mooi, mooi, mooi, ik ga het zowaar jammer vinden dat ik die van mij verkocht heb!

Die witte! (tu)

Heerlijk,

die 6309!!! (tu)

Foto van Ron.

Groet,
Werner

Mooi gedaan Robbie.

Ik heb deze Seiko vroeger altijd al willen hebben.

Zijn er verkopers op de baai die deze verkopen waar men ervaring mee heeft, of andere plekken waar ie te krijgen is.

Wat voor prijs is gangbaar voor een redelijk ogend model.

En wij vervolgen:

INhoud:
SBNN007 wijzerplaat, uurwijzer en minutenwijzer (beide een beetje aangepast om te passen. SKX007 secondewijzer, want die SBBN007 secondewijzer pastte echt niet :frowning:
Domed saffier
Solid endlinks
Retro razor band met 4 gaats sluiting en duikersextensie.
NOS uurwerk welke perfect loopt (volgens de Zeitwaage van een vriend)

WOW ::o

Ziet er gaaf uit :~

Onweerstaanbaar mooi… Hulde!

Rob , je blijft jezelf overtreffen! Wat een mooie 6309-7040’s!!!

Ga zo door…

groet, JustinX(

NOS 6309 uurwerk hier te koop:

http://www.divestraps.com/shop/1547

Maar de mijne heeft een blauwe SAT :slight_smile:

En dat is nogal zeldzaam!

Pas op met die tent: Heb research gedaan omdat ze als enige een 20mm 1 stuks rubber band aanbieden, maar de eigenaar schijnt een oplichter te zijn, niks aanschaffen dus!

lees het onderstaande maar even:

http://ialreadyhaveawatch.com/2010/01/the-bitter-ignominous-end-of-divestraps-com/

Ik kwam net deze foto nog eens tegen. Dit was mijn allereerste 6309, bij de eerste eigenaar gehaald en nog steeds in bezit. Terwijl er toch heel wat voorbij zijn gekomen en weer vertrokken, maar o.a. deze is gebleven. Love at first sight :slight_smile:

Gr Ron

Ongelooflijk zeg!

Had ik niet verwacht omdat de website er zo goed uitziet.