Ik ben eindelikj toegekomen aan wat klusjes met oud spul, 6309-7040’s.
Allereerst… wat een kwaliteit. In vergelijking met een 7s26, waar dag/datumverzet allemaal plastic ellende is, zit er in de 6309 mooi staal materiaal. Heerlijk solide.
Ben meteen erg los gegaan 
Op Ebay 2 goed lopende horloges gekocht, van een bron waarvan ik weet dat hij zijn best doet om in elk geval goed spul te leveren. De kast is dus al netjes geborsteld en gepolijst, de pakkingen al vervangen. Originele wijzerplaat was enigzins beschadigd, jammer maar helaas.
Toen mocht ik aan de slag.
Nummer 1:
Aangepast door mij:
NOS uurwerk geplaatst, after market wijzerplaat met een beetje extra lume, nieuwe wijzers, domed saffier van Yobokies, solid oyster met solid end links.
En dan krijg je dit:
Wat is de Sumo toch een groot apparaat!!
De 6309-7040 draagt heerlijk, en met de verse lume is het een pracht om naar te kijken.
Nummer 2:
NOS uuwerk geplaatst, witte mod wijzerplaat van Noah, Plongerus van Yobokies, domed saffier, en de bedoeling was ook weer solid oyster met solid end-links te plaatsen. Helaas bleken de end-links fout te zijn, dat komt dus nog.
Ziet er nu zo uit:
Een klant uit Duitsland heeft een pakje ellende mijn kant op gestuurd. Geruild voor een horloge.
Hij wilde graag een draagbare 6309 terug (en dan krijg ik een monster).
Input: een 6309-7040 met verdroogde pakkingen, missende gegolfde ring op de movement-holder (dus los in de kast), foute wijzers, afgeleefde wijzerplaat, uurwerk waar ik geen vertrouwen in heb. Iets om met een grote boog omheen te lopen 
Met de reststukken van “nummer 1” heb ik deze opgeknapt:
Gals overgezet, uurwerk met wijzerplaat etc overgezet.
Alle pakkingen vernieuwd
Flat vented eraan gezet.
End an krijgt hij dit:
Ik weet zeker dat ik nog wat meer met dit type horloge ga stoeien! Wat een fijn horloge.