Seiko 6309 7040

Een paar jaar geleden heb ik een Seiko 6309 7040 gekocht nav de vele wristshots of de diverse fora. Heb 2 jaar geleden een bol glaasje erop laten zetten en heb er vele weken plezier van gehad. Echter ontdekte ik vorige week dat hij tijdens het dragen stil ging staan. Een klein tikje ertegen en daar ging hij weer, maar daar heb je natuurlijk geen horloge voor.

Vorige week naar de horlogemaker gebracht en kreeg de volgende dag al bericht: niets meer aan te doen kom maar ophalen. Hmmm, niet het antwoord waar ik op zat te wachten… Op de bon staat vermeldt => Platine, komplete veerton en kloof kapot / onderdelen niet meer verkrijgbaar. Tja wat moet je daar nu mee?

Heb inmiddels contact gehad met Rob van Monsterwatches en hij kan er een ander (werkend) uurwerk inzetten. Wat is jullie advies, laten maken? Weet iemand wellicht een adres die nog wel onderdelen heeft liggen?

Alvast bedankt.

-Ed

1 like

Richard Askham

Zeemeester Schreef:

Richard Askham

Inderdaad, Richard zal dit ongetwijfeld kunnen repareren.http://thewatchspotblog.com/
Maar als een nieuw uurwerk bij Rob niet al te duur uitvalt is dat ook een goede optie.
Misschien nog forumleden met onderdelen ??

Tsja voor €75 koop je een werkend model , voor het defecte krijg je nog wel €25 dus ik zou hem niet laten repareren mits tegen lage kosten middels 2ehands onderdelen of uurwerkje.

Bedankt voor de reply’s zover…

Ik wil m graag laten maken maar denk een ander werkend model kopen niet echt een optie is want je weet niet wat je koopt en of deze onderdelen wellicht ook versleten zijn. Tot op heden is een uurwerkje denk ik de beste optie => 50 euro incl plaatsen.

Goedkoopste of in ieder geval de beste optie lijkt mij nog onderdelen vinden. Iemand suggesties waar ik deze zou kunnen vinden (en evt monteren)?

-Ed

Dat wordt echt wel duurder dan 50 euro. Veerton alleen kost 15-20 euro en dan heb je nog flink wat slijtage op de platine.