Seiko 6309 7040

Beste mensen, ik heb hier een seiko 6309 7040, en ik zou graag willen weten wat ik ermee aan moet. Moet ik hem de vuilnisbak in gooien, zou ik onderdelen kunnen vervangen? Hij is in ieder geval erg versleten.

Bedankt alvast!

1 like

Welkom op HF, Jeffrey.
Maareh, serieus? Dit model is best wel collectable. Als het nog compleet is, maar niet meer (goed) loopt, gewoon mee naar een goede horlogemaker, voor een servicebeurt.

Deze link zou je moeten helpen een goede horlogemaker bij jou in de regio te vinden.

1 like

Laten opknappen door een horlogemaker en dan dragen, krijg je zoiets.

Gooi maar in de kliko maar bel me eerst ff om te zeggen waar je woont… :stuck_out_tongue_winking_eye:
Zonder gekheid, ik zou hem laten servicen en evt. een nieuw glaasje, er zijn best wel liefhebbers op dit forum die dat voor een schappelijk bedrag voor je willen doen.

2 likes

Ik zou het “opknappen” willen afraden. Het glas kan wel worden vervangen. Een service van het uurwerk ook. Maar het horloge volproppen met aftermarket onderdelen wordt het niet beter van.

3 likes

Ik zeg nergens vervangen en in mijn foto zijn alle onderdelen origineel. Overigens lijkt het erop dat de wijzers in de 6309 niet origineel zijn, ze matchen in ieder geval niet met de wijzerplaat.

Is het mogelijk om de bezel te vervangen voor een goede originele bezel?


Helemaal mee eens, goeie tip.

1 like

Dat is mogelijk maar een goede OEM bezel vind je niet zomaar.

Je zou enkel de bezelinsert kunnen vervangen van je bezel… Yobokies heeft ze wel van goeie kwaliteit (voor 6309) Ziet er dan weer wat ‘nieuwer’ uit.

Zo’n afgeramde bezel is deel van de charme.

2 likes

Dat gedeelte kun je ook bewaren in een laatje…

Maar alles is dus wel origineel in het horloge?

Waarschijnlijk 1977 originele wijzerplaat
Datum venster zijn met een wat diepere bevel tm 1981
Aftermarket (nep) hebben meestal helemaal geen bevel en slechte print.

Wijzers zijn zoals eerder gemeld vast al eens vervangen. Niet te zien of dit met originele Seiko wijzer is gedaan of aftermarket maar zien er ‘te nieuw’ uit in vergelijking met de rest van het horloge

Mooi om te weten, weet jij trouwens ook een site waar ik een band zou kunnen kopen voor dit horloge?

Wat de wijzers betreft, bij bepaalde jaargangen van de 6309-7040 zijn wel kleurverschillen bekend tussen een meer gepatineerde plaat en wat wittere wijzers. Welke dat zijn weet ik zo even niet uit mn hoofd. Misschien valt deze ook daar tussen.

Misschien wel ja, hij is van mijn opa geweest en ik durf eigenlijk voor 100% te zeggen dat er nooit iets aan gedaan is.

1 like

Gewoon een Zwarte Tropic erop zettten van AliXpress.

Hier nog een uitgebreid verslag van een restauratie van een 6309…

Mooi man. Houden zo.

1 like