Seiko 6309-8310 17 Jewels

Goeie morgen ik wil van deze horloge het glas vernieuwen , nu heb ik hem open maar hoe krijg je die kroon er uit ?.
Dan wil ik de bezel brengen naar iemand die deze kan plaatsen want ik denk niet dat ik dat kan zonder de juiste gereedschap.
Groet Henk

1 like
1 like

Palletje indrukken en dan kun je de stem verwijderen.

1 like

Kroon in tijd verzet stand (helemaal uit) en idd palletje met beleid indrukken.

Maar… het feit dat je dit heel veel voorkomende systeem niet herkend zegt me dat je niet heel ervaren bent.
Ook met stem verwijderen en bijv te hard drukken kan je veel ontregelen, slopen, kosten maken…

Succes!

Ik dacht dat het bij de 6000 serie uurwerken juist kroon in de neutrale stand was?

1 like

Dat is een goede. Ik doe de “verstopte seiko heveltjes” altijd wel kroon in omdat je ze anders niet ziet :wink:

De push release zoals deze, eta (valjoux) en Citizen doe ik eigenlijk altijd tijd verzet stand.
Maar, of het bij deze anders zou kunnen weet ik eigenlijk niet.
Het werkt in iedergeval probleemloos. ( bij mij dus da’s ook geen garantie​:grimacing::rofl:)

:grimacing::grimacing: en je legt het uurwerk zo neer op de wijzers?

1 like

Klopt meisink ik heb totaal geen ervaring hiermee vandaar dat ik het aan jullie vraag, en bedankt voor de snelle reactie . Ik heb het aan een jewelier hier bij mij in de buurt gevraagd of ze het glas wilden vervangen , kreeg ik het antwoord dat het niet gaat omdat deze oude horloge niet meer goed afsluit bij bv al met regen de horloge condens achter het glas komt.?.
Weet iemand waar ik wel terecht kan.
Groetjes Henk

Ik dacht, hopelijk de chapterring… laat ik maar niet reageren🤣

Oeps

Beste Henk,

Als je hier op het forum. Zoekt op horlogemaker zijn er genoeg. Ook genoeg gepassioneerde Seiko sleutelaars en ook die van jou is functioneel te krijgen.
Alleen… als je het niet weet, stop dan en zorg dat iemand er aan gaat werken die het wel kan!
Oplossen van ellende die te voorkomen was is niemand een fan van.

Da’s een juwelenverkoper antwoord. Nieuw glas of saffier, meen dat dit geen plexiglas duiker is, alle pakkingen en klaar.
Maar… denk uurwerkje service ook geen overbodige luxe. Lijkt me een ouwetje. Post de voorkant wijzerkant eens?

Klokje was van mijn vader en wil deze zelf weer gaan dragen . ik heb hem van de week omgehad en loopt als een trein.

Als hij lang niet gedragen is zou ik hem laten servicen. Verdroogde olie geeft niet direct een slecht resultaat maar na enige tijd wel en dan ben je verder van huis.
Nu je het uurwerk niet op de chapter ring had liggen maar op de wijzers goede kans dat je wat verbogen hebt. Dus, daar moet je sowieso mee aan de slag.
Tot slot, ik zie “action” achtig gereedschap die schroevendraaiers zijn eigenlijk altijd (flink) magnetisch.
Magnetisch en mechanische uurwerken gaan echt slecht samen dus… demagnetiseren staat nu ook op je lijstje.
Als je je vaders horloge eer aan wil doen, stop met dit klusje en zoek iemand die het van a tot z kan en wil doen voor je. Dan heb je er jaren plezier van!

Duidelijk.

Die tekst kan je trouwens in de instellingen van de camera app eruit halen.

1 like

O is dat zo ?

:sweat_smile:

1 like

Hoi kan je mij uitleggen hoe dat werkt deze tekst uit te schakelen.

Groet Henk