seiko 6309

Beste Leden,

Ik ben op zoek naar een Seiko 6309 uit het jaar 1979. Nu heb ik er eentje gevonden op ebay, maar zou graag wat advies willen. Het is dit horloge:

Nu heb ik al gezien dat de bezel niet origineel is, de 1 moet recht zijn en zonder ‘haakje’ aan de bovenzijde.

De vragen:

• is een aanschaf via ebay verstandig?
  • is dit horloge echt?
  • waar kan ik dit horloge na laten kijken/servicen in nederland of ergens anders?

Ik hoor het graag!

Groeten Pieter

Allemaal aftermarketspul… Ik zou hem lekker laten liggen.

Helemaal eens met Bert, gewoon verder zoeken.
Alles aftermarket en de kast is ook veel te glanzend gepolijst.
Aanschaf via ebay hoeft niet onverstandig te zijn, in ieder geval altijd goed de foto’s bekijken.

Dank voor de reacties! Ik laat het horloge voor wat het is! Mijn vermoedens worden bevestigd!

Feit blijft dat ik een horloge zoek voor een mooie gelegenheid, 12,5 jubileum met mijn vriendin. Ik heb al een u-boat en zoek nu een horloge erbij wat zijn ‘waarde’ al behouden heeft of gaat behouden in de toekomst, m.a.w. vintage mag, liefst 1979 (geboortejaar) of een nieuwe!

Alle tips zijn welkom!

Hoeft het een Seiko 6309 te zijn of mag het ook iets anders zijn?

Wat is het budget als ik dat mag vragen? :slight_smile:

gr. Glenn

Als het een 6309 moet zijn kijk dan ook eens op http://www.thewatchsite.com/

Gr. Men

Het mag ook wat anders zijn… het moet wel een stoer horloge zijn, niet te klein qua formaat en dikte!
Het budget voor de horloge erbij is max 500 euro!

Bedankt voor de tip menkepie!

Dan zit je met de 6309 aardig in de buurt. Ik zou niet op 1-2-3 kunnen zeggen welke forse horloges nog in de aanmerking komen.

Als het geen van '79 meer hoeft te zijn, dan weet je me te vinden hé… :wink: (tu)

gr. Glenn

pvds Schreef:

Het mag ook wat anders zijn… het moet wel een
stoer horloge zijn, niet te klein qua formaat en
dikte!
Het budget voor de horloge erbij is max 500 euro!

Vintage Seiko-duikers zijn top. En een cushion case diver natuulijk helemaal. Maar (deze reactie hoort misschien eigenlijk niet in het vintagedeel thuis:S), als het ook een nieuwe mag zijn… dan zou ik voor de ‘moderne versie’ van de door jou genoemde Seiko-duiker gaan.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/duikers-start/sumo/sumoprijzen
(geen banden met deze aanbieder!)

De Sumo, ongeveer het beste en stoerste wat je in deze categorie gaat vinden, voor net een paar tientjes boven je budget.
Een persoonlijke favoriet van mij…:slight_smile:
Succes met vinden!