alvast wat foto’s van mijn nieuwe aanwinst een Seiko 6319-6000 Automatic Sport (70e jaren)…ik krijg hem dinsdag of woensdag binnen …foto twee tussen de 12 en 1
is geen kras maar stof…
kunnen jullie er wat over vertellen?? het was wel een impuls aankoop…
ik weet helemaal niks van dit model
Ik zag hem ook staan, van de beruchte ‘vintage watch company’, veel te hoog geprijsd (ook vanwege de wat slordig uitgevoerde re-lume -althans die indruk heb ik-, de gepolijste kast -was oorspronkelijk mat bovenop- en band). Desalniettemin een leuke Seiko uit de sports serie.
Ik had de verkoper al gemaild over dit horloge. Bijvoorbeeld het feit dat er een 17 steens 6309 uurwerk in zit terwijl er een 21 steens 6319 in hoort. Verder is de kast glimmend glad gepoetst en zijn de indexen wit geschilderd. De verkoper zei dat men over het algemeen heel tevreden is. Ik heb hem veel succes gewenst en ik heb gezegd dat de meeste verzamelaars deze waarschijnlijk niet zouden kopen.
Voor mij persoonlijk was er teveel niet in orde mee…
Even gekeken op ebay, deze is ook niet in orde, maar cosmetisch wel weer héél mooi.
ja daar zat ik ook mee…de advertentie en wat erbij stond…maarja ik zie wel als hij er is …ik kan niet altijd geluk hebben …en de kast …dat gaat wel lukken …let maar op …en ach…ik bood 55 en heb hem goedkoper…ik mag ook wel eens onderuit glijden… een goede leer voor de volgende keer …(kijk dat rijmt ook nog)
Nogmaals, kijk eens naar die ebay auction, die kan je waarschijnlijk voor minder krijgen
En ernst, ik ben nu aan het werk (ja écht) Foto’s komen zo snel mogelijk
ja maar Martijn, ik heb de deal al gemaakt …en ga het niet terug draaien …misschien valt het allemaal wel mee…we zien wel …heb ik hem …maak ik foto’s …en haal van internet wat foto’s hoe hij hoort te zijn …en ach het uurwerk…ik heb wel eens een paar oude horloges gekocht , die liepen als een trein …ik maak het deksel open …en de schroefjes op hem in de kast vast te zetten waren verdwenen?? of het uurwerk wat erin hoort te zitten van het merk …klopt niet zit er een uurwerk van een ander horloge in enz enz en ga zo maar door…nogmaals je kunt niet altijd geluk hebben.
Er ligt al enige weken bij "Jopi"op de rommelmarkt de Looier in Amsterdam een
onberispelijk exemplaar en ongepoetst voor weinig te koop. De schroefbodem oogt
ook als nieuw. En bij jopie is een leuke inruiler altijd welkom. Groet, Nitram
ik heb al een origineel uurwerk.’‘6319-6000’’ …via ebay uit belgie…en een horloge maker in culemborg …kan het voor een paar centen weer mooi ‘‘Mat’’ krijgen…dus dan komt hij ongeveer op 65 euri + aankoop…nou dat is nog wel te doen…word het toch nog een leuke sinterklaas .(
Mijn beste, Jopie is een gepensioneerde voddeman van het “oude waterlooplein” en staat iedere zondag puur uit volksvermaak en gezellige leut op de looier antiekmarkt. Wil je die klok scoren dan zul je bij het krieken v/d dag naar die stad gebouwd op palen moeten gaan.En dat is geen straf ! Pak een leuk museum of zo. Of een theatervoorstelling en doe de gezellige Looier aan en vraag naar Jopie want hij is 'n nationale bekendheid en je dag is met succes geslaagd. Want gisteren lag die klok er nog. Groet, Nitram.
even een andere band om gedaan voor het borstelen…de kast is klaar…hier foto’s
net onder de borstel uit.(nog niet opgewreven).dan licht op wrijven ,dan glanst hij iets meer en klaar (de rand is ook al gepolijst) …die foto’s plaats ik morgen…maar het uurwerk is wel de 6319-6000 …maar het rotorblok is anders die is van de 17 jewels… het uurwerk verder ik wel de 21 jewels