Seiko 6L35 horloges

Ik stootte zonet op iets interessants en dacht het even te delen.

Ik weet niet of het hier al eens is aangehaald maar seiko heeft sinds 2018 een nieuw kaliber voor de presage lijn.

Het kaliber heeft een 28,800 bph-rate ; 50 uur PR & is 1.5mm dunner dan wat er zich in de SARB’s/SARX bevindt.
Een beetje zoals een ETA 2824 met 10 uur meer PR & ongeveer 20% dunner.

6l35movement-fullcomparison-with-comments2


Deze 6L35 presages gaan jammer genoeg op dit moment voor > 2000$ wat in mijn ogen toch wat veel is voor een niet-GS. Op Seiyajapan stonden ze als “SARAxxx” te koop maar ik zie nu dat ze deze niet meer aanbieden :face_with_raised_eyebrow:

Hieronder de SARA015; wat zeer veel weg heeft van de SARX055 die sommigen onder jullie hier bezitten.

Verschilpunten met de SARX055:

  • Een verschillende kast (& de afwerking)
  • Een dunner design (9,8mm) doordat de het kaliber langs de voorkant (langs het saffier) geplaatst & geserviced wordt ipv de achterkant. (aka front-loading)
  • Roestvrij staal met diashield coating ipv titanium (zwaarder)
  • En uiteraard de nieuwe 6L35

Hieronder een paar foto’s, op dit moment te koop op Gnomon voor 2100$ (een aardige som) maar toch wel vrij aantrekkelijk. Ik weet niet wat mijn keuze zou zijn als ik kon kiezen tussen deze SARA015 en één van de quartz Grand Seiko’s.

Sfeerpics:

sara015-side-view (1)

7 likes

Bedoel je de sje073? Das een limited edition en japan only toch?

Yes en 2100 ekkermannen als ik mij niet vergis :yum:

Moge seiko het caliber maar snel uitrollen over meerdere modellen en niet limiteds… Een wat dunnere lijn doet het oog goed. Die sje is een mooie knoepert :star_struck:

1 like

Hoop vooral dat de prijs zakt. :wink: Leuk uurwerk, maar aan deze prijzen niet interessant.

Yes die prijs is stevig. Een paar honderdjes erbij en je hebt een GS

Klopt. Of voor de helft heb je een SARX055 met “normaal” 6r15 uurwerk.

2 likes

Inderdaad, vind ik ook jammer, maar meestal daalt de prijs wel fors bij nieuwe modellen van Seiko (ik kan me herinneren dat de nieuwe SARX055 ooit 1350$ was)

Nee, gewoon te bestellen bij oa Bouman.

De 6L35 presage “Frozen” of “Frosty” is een nieuw doel voor mij. En voor het binnenhalen van dat doel geef ik me een jaar of drie de tijd. Joh, wat een horloge!